Ce Trebuie să Ştii Pentru a te Vinde Online: Ghid de Personal Branding

În acest articol vom parcurge împreună cele mai bune strategii pentru a te vinde online şi pentru a-ţi crea o imagine puternică. Subiectele importante sunt copywrite, vlog, personal brand, instagram şi email marketing, iar rezultatele sunt sigure.

Hai să începem!

Motivul pentru care scriu acest articol este faptul că Personal Brandingul poate schimba complet viaţa fiecăruia dintre noi. Ar trebui să fie materie de studiu în anul 2017.

Poate ai văzut şi îţi aminteşti filmul Limitless. Dacă e ceva care poate avea acelaşi efect ca şi pastila din film, în mediul de afaceri, este tocmai capacitatea de a crea un brand personal eficient, care să cuprindă toate competenţele tale.

Până nu demult, doar persoanele de putere aveau posibilitatea de a apărea în programe televizive pentru a-şi afirma imaginea. Şi mai puţini apăreau pe diferite canale media la nivel naţional şi internaţional.

Asta pentru că metodele „secrete” prin care îşi garantau o imagine de succes şi o comunicare puternică erau rezervate doar pentru aceste persoane.

Nu erau chiar secrete, dar restul persoanelor nu aveau posiblitatea de a se expune unui public atât de larg.

De la apariţia internetului, dar mai ales a reţelelor de socializare, regulile s-au schimbat.

În ziua de azi, oricine are un mesaj destul de puternic şi o comunicare eficientă, poate ajunge la mii sau sute de mii de persoane.

Să ai un brand personal capabil să te definească şi să te prezinte, a devenit o prioritate.

În articolul de azi vreau să vorbesc despre bazele a ceea ce poate fi definită o strategie completă de personal branding.

Înainte de asta

Ce înseamnă Personal Branding şi la ce foloseşte?

Voi lasă definiţia sensului de Personal Branding Alinei de la PRBeta. Eu vă voi spune care este ideea aceste discipline.

Brandingul Personal nu este altceva decât capacitatea de a „ne vinde pe noi înşine” şi de a empatiza cu ceilalţi.

Pe empatie se bazează marketingul, iar Brandingul Personal nu este altceva decât marketing eficient aplicat propriei persoane.

În acest pachet intrăm noi cu valorile noastre, povestea noastră, alegerile noastre, ambiţiile, capacităţile şi competenţele.

De cealaltă parte sunt ele, persoanele care ne descoperă pentru prima dată, acelea care fac parte din viaţa noastră, acelea care ne urmăresc din cine ştie ce motive şi cele care nu ştiu încă de existenţa noastră.

Magia începe aici, când suprapunem ceea ce noi gândim, dorim, alegem şi avem cu ceea ce gândeşte, doreşte şi alege publicul nostru.

Brandingul Personal începe de aici, e un joc de respect, de invidie, de ambiţie. Un personal branding eficient generează fraze de genul: „Cât aş vrea şi eu viaţa acelei persoane„, „Mi-ar face plăcere să angajez acel profesionist„, „Aş vrea să lucrez cu acel antreprenor„.

Te asigur că în acest moment există cel puţin o persoană care intră pe blogul meu şi se gândeşte la ceva asemănător. Tocmai de aceea mă refer la personal branding ca un asset capabil să stârnească interes faţă de persoană.

Nu suntem noi cei care vindem personal brandul ci e tocmai Brandul Personal cel care ne vinde pe noi.

Cum Se Face Branding Personal?

Înainte de toate ai nevoie de o platformă. Aceasta va deveni o extensie a personalităţii tale.

Când spun platformă, mă refer la orice canal media capabil să povestească propriile valori, povestea personală şi competenţele proprii.

Poate fi un blog, o pagină social media, un canal YouTube, un podcast. Platforma difuzează valorile noastre şi atrage audienţa în jurul nostru şi face asta 24 de ore pe zi, chiar şi atunci când dormim, lucrăm sau ne relaxăm pe plajă.

Ştii ce trebuie să faci la Monopoly. Trebuie să cumperi terenuri înainte să o facă ceilalţi. Prietenii trec apoi pe proprietăţile tale şi trebuie să te plătească. Cu banii respectivi începi să construieşti case şi hoteluri de care ai nevoie pentru a câştiga partida.

Dacă te gândeşti bine, pe internet lucrurile stau exact la fel. Fiecare nou conţinut pe care îl publici e ca o investiţie imobiliară.

Îl creezi şi îl pui la dispoziţie online. Utilizatorii, mai devreme sau mai târziu vor trece pe aici şi te vor plăti pentru asta.

Cum? Cu timpul lor, cu atenţie, cu interes, iar noi câştigăm în termeni de Personal Branding.

În această fază putem vorbi despre un Funnel de Branding Personal, adică un traseu pe care îl parcurge utilizatorul, citind conţinuturile noastre, pentru a avea încredere în noi şi în modul nostru de a gândi.

În timp ce persoanele coboară în această pâlnie, relaţia pe care o au cu brandul nostru personal se transformă. Se trece de la cunoştinţă iniţială la conştientizare şi la empatie.

Fiecărui pas îi corespund conţinuturi diferite. Cu greu am putea propune un articol de 5000 de cuvinte unei persoane care nu ne cunoaşte deloc – asta până în momentul în care brandul personal nu este extrem de eficient.

Microconținuturile, aşa cum ştii, sunt imagini, aforisme, postări scurte pe Facebook sau Instagram, şi reprezintă prima ocazie de a intra în contact.

Au rolul de a demonstra valorile, idealurile şi rezultatele noastre.

Obiectivul este acela de a genera curiozitate faţă de noi.

De multe ori, persoanele pot ateriza pe blogul tău pentru că ai publicat imagini interesante dintr-o vacanţă sau pentru că ai participat la un eveniment.

Vor să ştie mai multe despre tine şi îţi răsfoiesc blogul în lung şi în larg, dar poate nu întotdeauna vor înţelege tot ceea ce spui.

Îţi vor abandona blogul, dar nu înainte de a lăsa o adresă email, pentru a obţine un premiu din partea ta, care i-ar putea interesa mai mult decât orice.

În această fază intră în joc instrumentul de marketing pe care îl ador, email marketing-ul.

Persoanele Încep să Primească o Secvenţă de Soap Opera

Nu e altceva decât o secvenţă automatică de emailuri pe care persoanele îl primesc în fiecare zi.

Această strategie îşi primeşte numele de la serialele americane pentru că are aceleaşi principii de marketing pe care le-au utilizat şi regizorii.

Mecanismul e simplu, fiecare email deschide o poveste, care se încheie în emailul următor.

La finalul fiecărui email, curiozitatea e atât de mare că acea persoană de-abia aşteaptă să deschidă şi emailul di ziua următoare.

Secvenţa de Soap Opera sau SSO nu are scopul de a vinde ci de a povesti o poveste… povestea ta.

Obiectivul e acela de a face ca cititorul să între în pielea ta, în sintonie cu tine şi cu povestea ta, pentru a vedea lucrurile din punctul tău de vedere.

Trebuie să aibă senzaţia că aproape te cunoaşte la nivel personal.

O soap opera e capabilă să creeze o relaţie puternică bazată pe empatie faţă de noi, în mintea celor care ne urmăresc.

În 2017, internetul ne permite să ştim atât de multe despre orice, încât e dificil, pe plan psihologic, să cumpărăm ceva ce nu cunoaştem, de la cineva pe care nu cunoaştem.

Înainte de a vinde, e important să ne facem cunoscuţi, iar soap opera este instrumentul potrivit pentru asta.

Dacă nu eşti înscris la newsletterul meu şi vrei să te înscrii pentru a primi secvenţa mea de soap opera, foloseşte modulul de mai jos.

Înainte de a continuă articolul, îţi cer o favoare. Dă click pe butonul de mai jos.


Să ne întoarcem să vorbim despre platformă.

Aşa cum spuneam, orice canal devine platforma potrivită de Branding Personal. E de-ajuns să te gândeşti câţi influenceri au atins succesul mulţumită Instagram-ului.

Dar ştii ce au în comun Ana Morodan, Alina Ceusan sau Diana Enciu? Au un site.

Motivul e simplu: blogul e motorul central al afacerii lor.

Mulţumită unui blog îţi poţi vinde serviciile, produsele, bilete la concertele tale sau acces la comunitatea privată.

V-am explicat într-un articol cum se realizează blogul.

În ceea ce mă priveşte, domeniul personal reprezintă cel mai important asset pentru strategia de personal branding.

Sunt ţări în lume în care nu te angajează nimeni dacă nu ai un site personal. Nu contează că ai un canal YouTube sau un profil Instagram foarte tare. Dacă nu ai blog, nu ai nimic.

Cel mai important motiv este că blogul garantează 5 elemente necesare Brandingului Personal.

  1. Strânge audienţa
  2. Oferă o viziune clară a PUV (Propunerii Unice de Vânzare)
  3. Garantează o identitate vizuală personalizată
  4. Îți afişează rezultatele
  5. Scoate în evidenţă recomandările

Blogul are capacitatea de a ţine audienţa în lumea ta. Acest lucru îţi garantează statistici, date şi analytics mult mai bune faţă de ce îţi oferă orice platformă de social networking.

Lasă-mă să îţi spun asta, datele sunt mai valoroase decât orice altceva.

Mulţumită blogului vei putea:

  • realiza sondaje pentru segmentarea publicului
  • oferi produse în funcţie de nevoile fiecărui segment
  • trimite oferte personalizate mulţumită strategiei de email marketing

În realitate asta nu înseamnă nimic faţă de ce poţi face, în realitate, cu un blog.

Îţi permite să ai un design personalizat, ceea ce înseamnă foarte mult pentru că exprimă cel mai bine Propunerea ta Unică de Vânzare, deci e unul din cele mai importante elemente de personal branding.

Ce Înseamnă Propunere Unică de Vânzare?

Pentru tine, în privinţa personal brandingului, este o frază care să îi dea de înţeles imediat utilizatorului care e misiunea şi poziţia ta.

„Cine eşti, ce faci şi de ce ar trebui să te urmărească lumea”

Am un prieten drag, Alberto care se ocupă de recenzii site-uri web. La un moment dat a făcut recenzia la peste 100 de site-uri web pe care le considera foarte bune, pentru a strânge materiale pentru un curs.

Aşa cum se aştepta, aceste site-uri erau realizate foarte bine, dar 99% dintre ele aveau în comun o greşeală. Le lipsea complet PUV.

În ziua de azi, utilizatorii petrec maxim 3 secunde pentru a avea o părere despre site-ul tău, de aceea e extrem de important să ai o PUV foarte evidentă.

În cazul meu, PUV este primul lucru pe care utilizatorul îl vede când intră pe blog: RANGO.RO ESTE O RESURSĂ PREŢIOASĂ PENTRU A AVEA SUCCES ONLINE

Personal Brand-ul începe de la PUV. Acesta este rolul meu, ceea ce fac şi ceea ce trebuie să îl intereseze pe publicul meu ţintă.

Identitatea Vizuală este un element la fel de important pentru Personal Branding

Culorile fac parte din marketing. Alegerea acestora poate determină anumite emoţii în mintea vizitatorului.

Mai mult de atât, persoanele îşi vor aminti culorile, logo-ul şi toate celelalte alegeri stilistice.

Dacă sunt persoane dispuse să investească 30k euro pentru redesignul propriului blog, înseamnă că există şi un motiv.

De exemplu ChrisDucker a plătit 15k de dolari pentru un redesign complet al blogului chrisducker.com. Fiecare culoare, fiecare element grafic şi buton au fost studiate pentru a converti cât mai uşor şi pentru a creşte autoritatea lui Chris.

Cine spune că aspectul unui site nu contează, nu înţelege ce înseamnă marketing digital.

Să vorbim de rezultate.

Rezultatele Tale Sunt în Centrul Strategiei de Personal Branding

De multe ori, oamenii nu ştiu ce să scrie pe propriul blog.

Eu fac un singur lucru. În fiecare articol vorbesc despre strategiile pe care le utilizez pentru atingerea unui anumit rezultat.

Şi tu trebuie să faci la fel dacă vrei să:

  • arăţi care sunt valorile şi competenţele tale
  • să ajuţi personele să atingă rezultate similare
  • să primeşti cereri de ofertă din partea celor care vor să atingă astfel de rezultate, dar nu ştiu cum să facă asta sau nu au timp.

În acest fel, vor fi toţi bucuroşi, mai ales tu.

Ce trebuie să ştii e că o persoană nu „cumpără” un produs sau serviciu în funcţie de caracteristicile acestuia ci în funcţie de rezultatele pe care vrea să le obţină.

Nu mergi la supermarket pentru că vrei cele mai mari roşii, cu aspect lucios şi codiţă verde ci mergi la supermarket pentru că vrei roşii care să îţi garanteze cea mai bună salată.

Nu angajezi o persoană cu un CV perfect, şi o persoană capabilă să ducă la bun sfârşit munca pe care vrei să i-o propui, în cel mai scurt timp, obţinând cele mai bune rezultate.

Tuturor ne plac rezultatele.

Cu alte cuvinte, arată rezultatele obţinute pentru a te vinde cel mai bine.

Asta nu înseamnă să publici un portfoliu profesional pe site-ul tău şi atât. Trebuie să povesteşti cum ai ajuns la aceste rezultate.

Încă un Lucru Important sunt Mărturiile

Nu cred că e o noutate pentru tine faptul că trebuie să publici mărturiile celorlalţi despre tine.

Recenziile fac parte din ecosistemul în care trăim şi mare parte din alegerile noastre se bazează pe asta.

Permite-le celorlalţi să te poziţioneze ca lider într-un anumit domeniu.

Cel mai important element este cel video

Conţinuturile video sunt cele care domină comunicarea în lume. Trăim într-o epocă în care fiecare din noi poate deveni cu uşurinţă o companie media.

Să realizezi materiale video a devenit un factor critic pentru succes.

Până nu demult aveam dificultăţi în a mă pune în faţa camerei de filmat, defapt încă mai am problema asta, dar pe clienţii mei reuşesc să îi învăţ să stea în faţa camerelor de filmat şi să îşi ducă treaba la bun sfârşit.

Uite un exemplu recent

şi încă unul

Aceste două exemple nu sunt expresia maximă a profesionalismului (de-asta le-am și ales) – pentru că în realitate noi nu suntem film-makers – dar sunt două exemple care au schimbat drastic mentalitatea acestor profesionişti şi afacerile lor.

Imediat după publicarea acestor două materiale, au continuat şi altele, chiar foarte multe, care au permis antreprenorilor să îşi dezvolte activitatea într-o direcţie necunoscută pentru ei.

E incredibil câtă credibilitate îţi poate da un simplu video.

Mai mult de atât, aşa cum spuneam, s-a schimbat şi mentalitatea acestor antreprenori pentru că au avut ocazia să observe cum a fost influenţat personal brandingul de aceste conţinuturi.

Am utilizat unele dintre materialele video pe care le-am realizat împreună, pe sales-page, înregistrând o creştere de 25% a vânzărilor.

Conţinutul video este cel mai potrivit pentru a amplifica efectul brandului personal.

Nu ştiu dacă aţi observat, dar YouTube se întoarce în forţă.

Persoane din toate colţurile lumii îl utilizează pentru a povesti propriile întâmplări cu ajutorul vlogurilor.

Este vorba de filmuleţe de 5-10 minute, care conţin fragmente din viaţa personală.

Această „modă” începe să se dezvolte tot mai mult şi în România.

Te întrebi cine naiba se uită la 10 minute de video din viaţa altcuiva?

M-am întrebat şi eu, în timp ce mă uităm la un filmuleţ pe care mi l-a trimis logodnica mea într-o zi, cu un „nebun” care se trezește la ora 5 dimineaţă şi se plimba pe străzile Romei vorbind despre alegeri în viață.

Era prima dată când mă uităm la vlogul lui Robin Sharma, iar astăzi mă uit la toate filmuleţele pe care le publică.

Logodnica mea ar putea spune că viaţa lui este un serial pe care îl adoră. Robin Sharma nu are nici cea mai vagă idee cine este logodnica mea, dar ea poate spune că îl cunoaşte de o viaţă.

Aceste este efectul pe care vlogul îl aplică brandingului personal.

E incredibil de puternic, nu credeţi?

Acum câţiva ani în urmă ne-a învăţat acelaşi lucru şi reality show-ul Big Brother. Problema era că lumea începuse să se uite în fiecare zi la vicisitudinile unei case de nebuni.

Spre deosebire de acele vremuri, în ziua de azi oricine poate decide să urmărească doar conţinuturi extrem de interesante.

La fel, oricine poate decide să deschidă un canal de YouTube pentru un vlog de travelling, în care să încarce doar filmuleţe din vacanţă, sau un vlog de cooking, în care să încarce doar conţinuturi despre reţete şi gătit.

Binenţeles că e dificil să înveţi să editezi filmuleţe, poate nici nu ai timp să înveţi să le înregistrezi în mod profesional, sau poate ţi-e doar ruşine să stai în faţa camerei de filmat.

Există o soluţie mult mai simplă şi se numeşte Stories, de la Instagram.

Obişnuieşte-te să publici povestea ta zilnică pe Instagram, pentru a te învăţa şi antrena să stai în faţa camerei.

Stories îţi permite să creezi interacţiune şi empatie cu publicul.

Hai să trecem la pagina Despre Mine

Puţine pagini din site-ul tău sunt mai importante decât pagina Despre Mine

Majoritatea persoanelor, atunci când creează un blog sau un site, se trezesc că pagină About Me este deja acolo şi nu se mai obosesc să schimbe prea mult din ea.

De cele mai multe ori, aceste persoane schimbă doar datele personale sau, şi mai rău, adaugă propriul cv.

Deşi repet ce spuneam mai devreme, vorbesc serios că pagina Despre Mine este pagina de vânzare cea mai eficientă din blogul sau site-ul tău, mai ales dacă e vorba de Branding Personal.

Are scopul de a vorbi despre tine, de a-ţi spune povestea personală şi profesională. Are capacitatea de a crea o relaţie cu persoana care o citeşte, o relaţie bazată pe empatie.

Concentrează-te, dedică-i timp şi resurse. Spor la scris.

O pagină Despre Mine bine scrisă trebuie să lase, celui care o citeşte, senzaţia că te cunoaşte.

O pagină care îmbină foarte bine cele două elemente de mai sus, video şi Despre Mine, se găseşte pe blogul lui Neil Patel, aici.

Pentru că îmi place să dau şi exemple mai apropiate de comunitatea din Timişoara, vezi pagina Teodorei Mateoc sau a Nadinei Luciana.

La fel de important: copywrite-ul

Rămân foarte dezamăgit atunci când văd persoane convinse că copywriting-ul este un stil de a scrie pentru a crea discursuri formale şi corecte gramatical sau scrisori de vânzare agresive cu singurul scop de a băga pe gât ceva, cuiva.

Uită de asta.

Copywrite-ul e un instrument pe care să îl foloseşti pentru a-ţi face auzită vocea şi nu are nimic în comun cu agresivitatea sau formalitatea.

Ba mai mult, comunicarea formală nu are capacitatea să te scoată din mulţime, nu te apropie de cititori…ci îi sperie
Chiar şi un limbaj prea banal este o problemă pentru că te face pe tine banal şi plictiseşte publicul.

Tot ce trebuie să faci este să găseşti stilul tău de comunicare, un stil intrinsec ţie, valorilor tale şi modului tău de a fi.

Un limbaj personal îţi va permite să fii diferit şi să fii o voce de ascultat.

Nu îţi fie teamă să fii colorat/a şi chiar să folosești cuvinte puternice, dacă acestea vin dinăuntrul tău.

Te salut,
Alin Macsim Business Marketing Specialist

 

PS: Nu uita că această conversaţie continuă în comentarii.

Loading...
Vrei să îţi trasez calea spre succes?Citeste mai departe...

Ai o Afacere Online sau vrei să Creezi Una?

Descoperă 350 de instrumente pe care le poţi utiliza şi tu pentru:

  • - Marketing
  • - Design & Development
  • - Productivitate
  • - Descoperă şi Învaţă

You have Successfully Subscribed!