Cum să devii user expert cu mii de foloweri

Cine mă cunoaşte ştie deja cât de mult ador Twitter (cu toate că nu reiese acelaşi lucru şi din profilul meu personal): este un social media extraordinar, dedicat conţinuturilor, împărtăşirii de idei şi confruntării. Iubesc Twitter cel puţin la fel de mult pe cât îl urăsc.

În acest articol îţi voi explică regulile pentru a utiliza în mod corect Twitter şi secretele care te vor transforma într-un user expert cu mii de followeri. Dar înainte de asta vreau să îţi enumăr, ca rezultat al experienţei mele, motivele pentru care cred că Twitter e atât de important:

  • în fiecare zi, generează aproximativ 60% din traficul blogurilor de care mă ocup
  • a îmbunătăţit reţeaua mea de cunoştinţe, ajuntandu-mă să construiesc relaţii personale şi profesionale
  • îmi aminteşte cât e de important să relaţionezi cu lumea
  • îmi aminteşte că nu sunt unicul care face ceea ce fac eu
  • m-a ajutat să găsesc persoane care să îmi sprijine ideile şi părerile
  • în fiecare zi mă surprinde cu conţinuturile de calitate pe care le găsesc aici
  • mi-a permis să câştig câţiva bani pe acţiuni

Din aceste motive consider că Twitter este un instrument profesional, care utilizat în mod corect poate genera scenarii productive excepţionale.

În plus, vreau să amintesc aspectul cel mai important: persoanele care te urmăresc pe twitter reprezintă pentru tine potenţiale resurse.

Potenţiale resurse este o expresie pe care o folosesc cu plăcere şi care reprezintă posibilitatea ca fiecare persoană care te urmăreşte (în cazul ăsta pe Twitter) să devină o sursă economică, de susţinere, de valoare şi de creştere personală.

Persoanele care te urmăresc pe Twitter sunt interesate de tine, de ceea ce faci şi de valoarea pe care o produci. Multe dintre acestea vor fi dispuse să te urmărească în proiectele tale şi să te susţină, chiar şi la distanţă.

Pentru a fi pe înţelesul tuturor, vreau să fac un exemplu: dacă ai mii de followeri, va fi foarte uşor să realizezi un eveniment în propriul oraş, chiar şi unul dedicat doar intereselor tale şi a followerilor. Din acest motiv sunt fericit să îţi spun că plănuiesc să proiectez o „săptămână social media” în Timişoara, în viitorul apropiat.

După această mică promisiune, putem merge mai departe să studiem comportamentul ideal de păstrat pe Twitter pentru a deveni foarte urmărit:

1. Conţinutul înainte de toate

Pasiunea mea pentru Content Marketing este deja foarte cunoscută şi mi se pare destul de evindent cum conţinutul este monedacu care se plăteşte popularitatea pe Twitter. Conţinutul trebuie să fie neapărat de calitate: aşa cum spuneam, Twitter poate fi un loc de inspiraţie pentru mulţi, de descoperire şi, de aceea, este foarte important să furnizezi propriilor followeri conţinuturi de care merită să fii interesat.

2. Popularitatea ta aparţine followerilor

Ca şi un politician care obţine puterea prin voinţa poporului (sau cel puţin aşa ar trebui să fie), followerii tăi vor fi cei care îţi vor permite să fii sau nu vizibil. Aminteşte-ţi întotdeauna acest lucru! Ştiinţa primei impresii este fundamentală pentru relaţiile interpersonale, în viaţa reală la fel ca şi online, iar crearea unei reţele de cunoştinţe a devenit tot mai importantă.

Deci, urmează atent aceste instrucţiuni:

  • mulţumeşte tuturor, pentru orice: pentru complimente, menţiuni, retweeturi
  • fii creativ: încearcă să nu mulţumeşti tuturor în acelaşi fel sau va avea acelaşi efect ca şi atunci când nu mulţumeşti
  • păstrează relaţiile: după ce ai cunoscut pe cineva pe Twitter, nu ezita să vizitezi profilul acestuia din când în când, să
  • împărtăşeşti sau retweetezi conţinuturile care ţi se par interesante şi chiar să îţi spui părerea în legătură cu subiectele pe care le abordează
  • evită mesajele automate: cele în care sfătuieşti persoanele să îţi citească blogul, pentru că sunt foarte enervante
  • încearcă să nu menţionezi mai multe persoane în acelaşi tweet, mulţumind pentru follow: fiecare dintre noi are nevoia de a se simţi unic şi apreciat
  • adresează întrebări şi răspunde întrebărilor followerilor tăi

3. Nu fii categoric

Dacă vrei să ai succes pe Twitter, trebuie să ai timp de petrecut aici: dacă ai timp doar să împărtăşeşti noutăţile pe care le citeşti în reviste şi bloguri, nu îţi crea un profil Twitter.

Nu fii unul dintre acei utilizatori care publică doar ştiri ca şi cum profilul propriu este doar un feed, nu publica statusuri despre viaţa ta personală (dar aminteşte-ţi că este greşit şi să eviţi complet acest lucru, persoanelor le place umanitatea), nu publica doar tweeturi cu ştiri, dar fără link.

Pentru a face totul în mod corect ar trebui să respecţi regulile de mai sus în mod egal.

4. Scrie în mod carismatic şi atrăgător

Twitter călătoreşte cu viteza microinformaţiei: utilizatorii citesc doar 10% din tweeturi. Devine important să scrii propriile tweeturi în mod creativ pentru a atrage atenţia followerilor.

5. Nu fii gelos

Citind toate conţinuturile se întâmplă să dai peste resurse preţioase: articole, ghiduri sau tutoriale pe care nu vrei să le împărtăşeşti cu nimeni pentru că sunt de valoare. Nimic nu poate fi mai greşit de atât!
Împărtăşirea acestor „comori informaţionale” te va ajuta să ieşi în evidenţă: aminteşte-ţi că cei mai buni utilizatori Twitter din lume sunt cei care publică informaţiile înainte de toţi ceilalţi.

Dacă nu ştii de unde să începi, împărtăşeşte acest articol

6. Automatizează ştirile

Să nu ai încredere în cine spune că pe Twitter nu trebuie să publici prea multe informaţii pentru a nu obosi followerii: în medie fiecare din noi urmăreşte aproximativ 500 de persoane, iar feed-ul propriului profil se desfăşoară atât de rapid încât şi dacă public la fiecare 10 minute, îţi va fi foarte greu să observi prezenţa mea! Deci, ideal pentru a fi observat este să publici conţinuturi interesante la fiecare 20 de minute.

Nu îţi cer să părăseşti locul de muncă şi iubita pentru a te dedica publicării pe Twitter. Există tehnici prin care acest social media să lucreaze pentru tine chiar şi atunci când nu eşti conectat. Eu, de exemplu, mă conectez doar dimineaţa şi seara.

Aceste instrumente sunt Buffer App, IFTTT şi Hootsuite. În curând îţi voi scrie un ghid de utilizare pentru fiecare dintre ele, deci continuă să urmăreşti blogul meu.

Acum urmează punctul numărul 7, cel mai important…

Te salută amicul tău online,

Alin Macsim Business Marketing Specialist

 

 

Leave a Reply

Loading...
Vrei să îţi trasez calea spre succes?Citeste mai departe...

Ai o Afacere Online sau vrei să Creezi Una?

Descoperă 350 de instrumente pe care le poţi utiliza şi tu pentru:

  • - Marketing
  • - Design & Development
  • - Productivitate
  • - Descoperă şi Învaţă

You have Successfully Subscribed!