Cum Să Creezi Un Blog Pentru Firma Ta Şi Să Vinzi Mai Mult

În acest articol îţi voi poveşti cum să creezi un blog de succes pentru firma ta şi cum am reuşit să îmi multiplic vânzările cu ajutorul unui blog. Voi revela toate secretele pe care le cunosc despre culori, conţinuturi şi performanţe. Practic toate experienţele pe care le-am acumulat ani la rând. Nu trebuie să pierzi acest articol, deci să începem.

Acum mulţi ani eram la telefon cu Alessandro, amicul şi partenerul meu (ne ocupam împreună de şcoala de SEO numită SEOCorp.) şi unul dintre cei mai mari experţi de SEO pe care îi cunoşteam la vremea aceea. În timp ce ne povesteam vacanţele tocmai încheiate, am început să vorbim despre numărul de clienţi pe care îi aveam mulţumită blogului nostru faţă de cei care ne contactau după ce vedeau site-urile noastre corporate.

Încearcă să ghiceşti la ce concluzie am ajuns.

Pentru fiecare client care ateriza pe site-ul company, obţineam alţi 6 mulţumită blogului personal.

Chiar aşa, obţineam de 6 ori mai mulţi clienţi datorită blogului. Ţi se pare incredibil?

Acea experienţă mi-a rămas bine întipărită în minte şi uite-aşa m-am hotărât să scriu în acest weekend articolul ăsta, care sper să îţi fie şi ţie de mare ajutor.

Să trecem la lucrurile importante 🙂

De ce să creezi un blog pentru firma ta

corporate blogging

Aşa cum spunea şi Seth Godin în „Purple Cow„, s-au dus vremurile când era de-ajuns un banner publicitar sau o campanie tv plină de efecte speciale pentru a convinge persoanele să cumpere propriile tale produse sau servicii.

Consumatorul de astăzi devine primul ambasador al poveştii şi produselor noastre, dar pentru a detona această reacţie virală trebuie să ştii să te expui.

Din această afirmaţie naşte şi conceptul de storytelling, arta de a şti să îţi spui povestea pentru a transmite publicului aceleaşi sentimente care ne împing să facem ceea ce facem.

Mulţumită internetului, consumatorii sunt capabili să ia propriile decizii în funcţie de fluxul de informaţii care circulă online, iar companiile care au făcut din această lecţie o comoară sunt aceleaşi care au reuşit să ajungă la succes chiar şi în timp de criză.

Să fii capabil să împărtăşeşti misiunea firmei sau companiei a devenit cea mai importantă cerinţă pentru orice afacere dedicată consumatorilor finali (aşa zisul b2c – business to consumer)

Pentru a şti să povesteşti nu ajunge să ai un mesaj minunat, trebuie să şi ştii să foloseşti instrumentele potrivite pentru a difuza acel mesaj.

Acum îţi este clar de ce experţii de web marketing şi social media marketing devin din ce în ce mai căutaţi de companii?

Aceste persoane sunt perfect conştiente de care sunt cele mai eficiente instrumente de difuzare şi vânzare, pentru fiecare tip de companie.

În ziua de azi, în România, cel mai bun mod de a face storytelling este printr-un blog.

Cum să creezi un corporate blog de succes

Un corporate blog, la nivel tehnic, nu este diferit de orice alt blog prezent online. Din acest motiv poţi crea un corporate blog urmând ghidul practic pe care l-am creat pentru tine.

Ghid pentru a crea un blog pentru firma ta

Cum sa creezi un blog wordpress in 5 minute

Să vedem care sunt principiile pe care se bazează crearea unui corporate blog, adică cea mai importantă parte pentru a obţine succesul dorit.

#1 Crearea unui corporate blog înseamnă atragerea de vizitatori şi crearea unei relaţii, şi convertirea lor în clienţi

Lasă-mă să îţi explic unde greşesc toţi ceilalţi, iar tu vei reuşi.

Să îţi spun o poveste:

Acum mulţi ani citeam într-o revistă business un mic articol despre importanţa unui blog pentru propria firma şi brusc decid că şi eu am nevoie de unul.

Mă pun la treabă şi realizez blogul fără să mă gândesc o clipă la ce şi la cum trebuia să public.

Fiind inexpert şi neavând posibilitatea să plătesc un expert pentru a se ocupa de blog, încep să public câteva ştiri legate de firmă şi de domeniul meu de activitate (pe vremea aceea ocupaţia principală se învârtea în jurul SEO şi web designului).

Mă gândesc că poţi să îţi imaginezi cum se sfârşeşte povestea…Vânzările nu cresc, vizitele pe blog se numără pe degetele de la o mână, iar întreaga investiţie pentru blog se dovedeşte a fi un adevărat faliment.

Ştiu că povestea este tristă şi că mulţi dintre cei care se avăntă în lumea online trec prin asta, iar de cele mai multe ori vina va fi doar a profesionistului sau agenţiei care a construit blogul, care vinde site-ul respectiv, dar nu explică clientului, adică ţie, care sunt limitele şi necesităţile acestui intrument.

E aproape imposibil ca un antreprenor de 45-50 de ani să ştie exact ce să publice pe blogul propriei firme…dar din fericire exist eu ca să explic aceste lucrur 🙂

Adevărul este că realizarea unui corporate blog are ca scop contruirea unei relaţii cu potenţialii clienţi şi creşterea numărului de vizitatori, iar pentru a reuşi acest lucru trebuie să arăţi latura umană a propriei firme.

latura umana a firmeiEste important să renunţi la utilizarea blogului pentru a publica informaţii publicitare sau ultimile ştiri ale firmei.

Eu, ca şi expert de marketing, realizez soluţii pentru clienţi, fie că sunt profesionişti sau firme, dar asta nu înseamnă că pe blogul meu public ultimele oferte publicitare.

Rango.ro este pentru mine un instrument prin care mă conectez cu cititorii mei şi care mă ajută să împărtăşesc ultimele descoperiri în materie de marketing online şi îmbunătăţirea business-ului.

Scriu articole pe blogul meu, dar în acelaşi timp: mă distrez (activitatea mea este şi unul dintre hobby-urile mele), arăt persoanelor pasiunea pentru tot ceea ce fac şi împărtăşesc cunoştinţele mele. Din acest motiv lumea are încredere în mine.

#2 Grafica şi performanţele costă mult – cele mai bune resurse

O spun fără să mă învârt în jurul cozii: detest să vizitez site-uri corporate care se încarcă în 6-10 secunde sau mai mult şi cred că multe persoane văd lucrurile ca şi mine.

Să creezi un corporate blog este necesar, dar asigura-te că acesta este şi eficient. Pentru asta poţi utiliza acest intrument: tools.pingdom.com

În plus, e incredibil cât de importante sunt grafica şi design-ul site-ului tău pentru vizitatori. Un blog atrăgător invită cititorii să petreacă mai mult timp pe pagină şi oferă senzaţia de încredere.

Ai avea încredere într-un site lent, care respectă standardele grafice de acum 10 ani, culori ţipătoare, font-uri greu de citit şi un design la care te uiţi cu mare efort?

#3 Fii onest

Nu trebuie să exagerezi. Cea mai importantă regulă este să te comporţi ca şi cum ai vinde propriul produs sau pe tine însuţi, deci nu îţi bate joc de tine.

E inutil să convingi persoanele cu informaţii false despre propriile produse sau servicii, asta ar putea să îţi distrugă reputaţia pe termen lung. Mai bine de atât, spune poveştile de succes.

Cum au reuşit produsele tale să rezolve problemele clienţilor tăi? Acest tip de informaţii vor să ştie vizitatorii blogului tău. Aminteşte-ţi că: 

#4 Confirmarea socială. Numerele sunt importante

confirmarea sociala - social proof

#6 Bonus: Culorile în marketing şi în vânzări

Ştii de ce rango.ro este predominant de culoare portocaliu aprins? Simplu, mă ocup de vânzări, iar portocaliul este agresiv şi este culoarea marketingului prin excelenţă.

Albastrul este culoarea pentru business şi pentru bănci. Uite şi celelalte exemple de culoare cu descrierea influenţei pe care o are fiecare asupra minţii consumatorului.

culorile si marketingul

#7 Eu mă inspir din experienţele tale

parerea-taAici se încheie articolul, dar îţi las ţie ultimul cuvânt de spus.

Care este cea mai bună strategie de vânzare? Care sunt elementele care te fac să ai încredere într-un produs sau serviciu atunci când vizitezi un site? Când ţi-ai dat seama că ai făcut o achiziţie datorită unui blog? Ai un blog pentru firmă?

Povesteşte-ne experienţa ta într-un comentariu.

Leave a Reply

Loading...
Vrei să îţi trasez calea spre succes?Citeste mai departe...

Ai o Afacere Online sau vrei să Creezi Una?

Descoperă 350 de instrumente pe care le poţi utiliza şi tu pentru:

  • - Marketing
  • - Design & Development
  • - Productivitate
  • - Descoperă şi Învaţă

You have Successfully Subscribed!