7 Greşeli pe Care le Poţi Face pe Reţelele de Socializare

Reţelele de socializare sunt locul perfect unde orice afacere îşi poate construi prezenţa. Dacă faci acest lucru în modul potrivit, acest lucru poate fi profitabil.

Acest articol conţine ceea ce trebuie să eviţi pe social media pentru ca eforturile tale de a creşte să nu fie inutile, dar înainte de asta, urmăreşte-mă pe Facebook dând click pe butonul de mai jos.


1. Conţinuturi obsolete. Una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac proprietarii de afaceri pe social media este aceea de a nu publica conţinuturi proaspete. Să foloseşti reţelele de socializare pentru afacerea ta înseamnă mai mult decât a crea o pagină şi a strânge fani sau followeri.

Cei care te urmăresc vor să vadă conţinuturi interesante şi actualizări de la tine. Asta nu înseamnă să adaugi 15 actualizări pe zi. 1-3 actualizări pe zi sau chiar la două zile pot fi suficiente.

2. Conţinuturi neprofesionale. Ştiu că eşti o persoană şi ai o opinie personală, dar reprezinţi şi o afacere, deci trebuie să rămâi neutru.

În plus, fanii de pe pagină afacerii tale vor să primească informaţii profesionale de la tine, deci nu le pasă de ce ai mâncat la prânz sau că te-ai pregătit de culcare. Publică mereu conţinuturi relevante pentru afacerea ta.

Poţi publica informaţii despre un nou produs sau despre o nouă întrebuinţare a unui produs despre care fanii tăi ştiu deja.

Dacă vrei să păstrezi interesul audienţei tale viu şi vrei să interacţionezi cu ei, publică informaţii care crezi că vor fi atât interesante cât şi utile pentru ei.

3. Ignori competiţia. Multe afaceri nu reuşesc să ţină pasul cu concurenţa şi încep să piardă din public, deci din potenţialii clienţi.

Nu vrei să copiezi ceea ce fac ceilalţi, dar trebuie să te asiguri că rămâi în competiţie pentru a-ţi păstra fanii şi pentru a-ţi creşte audienţa.

4. Ignori publicul. Clienţii şi potenţialii clienţi îţi vor pune tot felul de întrebări şi comentarii pe pagină şi au nevoie de un răspuns de la tine.

Dacă nu vei răspunde sau răspunsul tău nu le va satisface aşteptările, vei pierde interesul lor faţă de afacerea ta, faţă de produsele sau serviciile tale.

Obişnuieşte-te să verifici de mai multe ori pe zi dacă sunt noi comentarii şi întrebări la care trebuie să răspunzi.

5. Amâni mereu. Actualizarea profilului tău ia de obicei câteva minute.

Dacă nu mai ştii ce să publici, vezi ce publică cei care te urmăresc şi caută un conţinut asemănător.

Nu îţi pierde timpul citind tot ceea ce publică ceilalţi şi nu folosi contul tău profesional pentru a interacţiona cu prietenii sau pentru timpul liber.

6. Ignori noutăţile. Dacă marketing-ul pe reţelele de socializare (social media marketing) este important pentru tine, trebuie să ştii care sunt ultimile noutăţi şi unde să îţi găseşti publicul ţintă.

Nu aştepta ca concurenţa să se înregistreze pe cea mai nouă şi cunoscută reţea de socializare înaintea ta. Rămâi la curent cu noutăţile din domeniu citind bloguri scrise de experţi în domeniu.

7. Viaţa personală. Nu publica lucruri prea personale pe reţelele de socializare. Pagina sau contul tău profesional trebuie să conţină doar informaţii relevante pentru potenţialii clienţi.

Să publici o opinie personală te poate costa o parte din audienţă. Nu vorbi niciodată de politică.

La fel de mult contează şi ceea ce publici pe profilul tău personal. Potenţialii clienţi ar putea fi interesaţi de ce fel de persoană eşti, înainte de a cumpăra serviciile sau produsele tale.

Aminteşte-ţi mereu că orice conţinut publici online, îţi poate ajuta sau îţi poate strica reputaţia.

Concluzii
Social media marketing-ul te poate ajuta să îţi îmbunătăţeşti afacerea, dar pentru a atinge succesul, trebuie să eviţi greşelile de mai sus.

Dacă crezi că lipseşte ceva din lista de mai sus, te rog să îmi laşi ideea ta într-un comentariu.

Te salută amicul tău online,
Alin Macsim Business Marketing Specialist

 

Loading...
Vrei să îţi trasez calea spre succes?Citeste mai departe...

Ai o Afacere Online sau vrei să Creezi Una?

Descoperă 350 de instrumente pe care le poţi utiliza şi tu pentru:

  • - Marketing
  • - Design & Development
  • - Productivitate
  • - Descoperă şi Învaţă

You have Successfully Subscribed!