5 Moduri de A Îmbunătăţi Traficul şi Vânzările cu Ajutorul Facebook

Acum câţiva ani nimeni nu cunoştea Facebook, aşa cum nu se ştia ce înseamnă reţele de socializare. Puţin mai târziu, atunci când fiecare dintre noi şi-a creat un cont pe Facebook pentru a rămâne în contact cu prietenii şi familia (sau alte motive personale), antreprenorii nu au înţeles adevărată putere a acestei reţele.

Mulţi nu înţeleg nici astăzi acest lucru, dar mai devreme sau mai târziu vor trebui să o facă.

Acum, tot mai mulţi bloggeri, profesionişti, antreprenori şi proprietari de afaceri se folosesc de resursele puse la dispoziţie de Facebook pentru a-şi mari traficul pe site şi pentru a genera mai multe vânzări.

Cel mai important aspect este uşurinţa cu care poţi distribui statusuri, linkuri şi filmuleţe de pe YouTube sau chiar încărcate direct. Asta se traduce ca uşurinţa cu care îţi împărtăşeşti mesajul; atunci când îţi creezi o reţea de „prieteni”, ei vor putea vedea actualizările tale în timp real.

Cum Să Îţi Creezi Reţeaua de „Prieteni” pe Facebook

Reţelele de socializare utilizează diferite nume pentru a defini relaţiile cu ceilalţi. Pe Facebook ei sunt numiţi simplu „prieteni”.

Lucrurile se schimbă atunci când nu mai este vorba despre profilul tău personal ci de pagina ta sau a afacerii tale. Prietenii sunt înlocuiţi de „fani” pe care îi poţi considera potenţiali clienţi. În ambele cazuri, lucrurile funcţionează asemănător, cu diferenţa că pe profilul personal nu poţi face vânzări directe.

Cu alte cuvinte, trebuie să îi faci pe potenţialii tăi clienţi să dea like paginii tale.

Deci, dacă vrei să creezi identitatea propriei afacerii pe Facebook, atunci trebuie să creezi pagina de Facebook a afacerii tale. E simplu ca bună ziua.

Secretul succesului pe reţelele de socializare este să ai cât mai multe persoane în reţeaua ta de prieteni sau fani. Te invit adaugi în lista ta de prieteni pe Facebook

Oferă Conţinutul Potrivit, Dar Nu Exagera cu Cantitatea

Nimeni nu adoră spam-ul, adică acele emailuri care îţi umplu zi de zi căsuţa email. Atunci când e vorba de Facebook, spam înseamnă acele postări care repetă aceleaşi informaţii fără valoare.

De exemplu, dacă vrei să distribui un articol despre cum să creezi un blog cu WordPress, pentru că face parte din subiectele dezbătute pe blogul tău, nu îl publica de 15 ori pe zi.

Antreprenorii care nu au înţeles bine cum funcţionează Facebook şi cei disperaţi după trafic pe propriul site tind să facă asta. Teama lor este că doar puţini vor reuşi să vadă articolul, dar nu se gândesc că pot deveni obositori.

Dacă publici un articol atât de des, va apărea de fiecare dată în feed-ul persoanelor care te urmăresc şi rişti ca acele persoane să îl ascundă, să înceteze să îţi urmărească pagină sau, şi mai rău, să te blocheze, caz în care acea persoană nu va mai vedea niciodată nimic publicat de tine.

În caz contrar, dacă publici informaţii, chiar şi interesante, odată la 3 luni, persoanele care te urmăresc uită de tine sau cine eşti.

Există un echilibru pe care trebuie să îl găseşti şi să îl respecţi atunci când e vorba despre cantitatea de informaţii publicate şi frecvenţa lor.

În afară de asta, e important ca acele conţinuturi să fie relevante pentru publicul tău. Dacă vinzi genţi de piele, nu e nevoie să publici ultimile actualizări despre Kovesi. Mai mult de atât, dacă îţi preţuieşti afacerea, nu te implica în nicio discuţie politică, lasă-i pe alţii să o facă.

Trebuie să îţi aminteşti să fii profesional atunci când e vorba despre prezenţa ta online şi te foloseşti de asta pentru a-ţi îmbunătăţi traficul pe site, imaginea afacerii sau vânzările. Dacă ai un comportament neprofesional, acest lucru se va întoarce împotriva ta şi vei pierde mulţi potenţiali clienţi.

Interacţiunea e Totul

Dacă vrei să foloseşti Facebook pentru a genera mai mult trafic şi vânzări, interacţiunea este cuvântul care trebuie să îţi între în minte. Trebuie să interacţionezi cu persoanele care s-au obosit să îţi dea like şi să te urmărească.

Ori de câte ori una dintre aceste persoane publică ceva despre tine sau afacerea ta, fie că e vorba de un comentariu sau o întrebare, interacţionează cu ea.

Răspunde tuturor întrebărilor şi comentariilor.

Nu rata ocazia să cultivi o relaţie cu aceste persoane. În ziua de azi, clienţii au posibilitatea de a alege unde să îşi cheltuiască banii şi, de cele mai multe ori, îşi doresc să simtă o conexiune cu cei care se află în spatele unei afaceri.

Asta nu înseamnă că va trebui să scrii lungi scrisori ca răspuns la orice comentariu. Un răspuns scurt şi prietenesc este de-ajuns, de cele mai multe ori.

Uneori se va întâmpla să citeşti şi comentarii neplăcute pe pagina ta. La acestea nu trebuie să răspunzi ci mai degrabă să le ştergi imediat. Dacă crezi că alte persoane au citit acele conţinuturi, poţi lăsa un comentariu despre lipsa de respect a persoanei respective şi atât.

Scopul Principal Nu Este Doar să Promovezi Produse

Aşa cum spuneam, este tentant să încerci să vinzi tot şi mereu mai mult. Rezistă tentaţiei. Ca proprietar de afacere, vrei ca tot mai multe persoane să audă despre afacerea ta, deci despre site sau blog. Şi dacă ai sute de produse sau servicii pe site, nu publica toată ziua doar despre ele.

Liminteaza-te la cel mult 5 postări pe zi, 1-2 în cel mai bun caz. Astfel, persoanele vor avea destule informaţii pentru a-şi aminti uşor de afacerea ta.

Analizează Interacţiunile şi Comentariile

Citeşte comentariile pe care le primeşti. Sunt pozitive sau negative? Atunci când începi să te concentrezi pe acestea, vei reuşi să formulezi un mesaj mai putenic.

Fii atent şi la persoanele care vor încerca să îndepărteze clienţii de tine sau să ţi-i fure. Multe persoane vor adăuga link-uri cu propriile servicii, iar potenţialii tăi clienţi nici nu îşi vor da seama că este vorba despre alte afaceri şi nu a ta.

Păstrează controlul asupra paginii tale, în fiecare zi.

Să îţi îmbunătăţeşti traficul pe site şi vânzările cu ajutorul Facebook nu e ceva dificil, atâta timp cât urmezi aceste sfaturi şi regulile simple de bun simţ.

Dacă crezi că lipseşte ceva important din această listă, te rog să laşi un comentariu mai jos.

Te salută amicul tău online,
Alin Macsim Business Marketing Specialist

Loading...
Vrei să îţi trasez calea spre succes?Citeste mai departe...

Ai o Afacere Online sau vrei să Creezi Una?

Descoperă 350 de instrumente pe care le poţi utiliza şi tu pentru:

  • - Marketing
  • - Design & Development
  • - Productivitate
  • - Descoperă şi Învaţă

You have Successfully Subscribed!