Cum să Creşti Influenţa Asupra Vizitatorilor şi Vânzările Cu Ajutorul Copywriting-ului

În ultima perioadă m-am lovit de mai multe ori de acest termen pe reţelele de socializare, dar niciodată nu mi-a atras atenţia în mod special, până când m-am întrebat dacă toată lumea ştie ce înseamnă copywriting.

Din punctul meu de vedere, creatorii de conţinuturi online, fie că sunt bloggeri sau altceva, se împart în două categorii principale. În prima categorie sunt cei care scriu pentru că vor să se folosească de acele conţinuturi pentru alte motive, în general pentru a vinde, iar în a doua categorie sunt cei care scriu pentru a vinde ca şi primii, dar şi pentru că le place să scrie.

Dacă faci parte din a doua categorie, vei avea avantaje enorme.

  • Cu greu vei obosi să menţii viu conţinutul site-ului sau blog-ului tău
  • Cu siguranţă vei avea un stil de a scrie mai elegant faţă de majoritatea celor care scriu
  • Probabil vei avea mai multă influenţă asupra vizitatorilor, decât oricine altcineva

Fie că faci parte din prima sau din a doua categorie, cu siguranţă vei fi bucuros să afli că îţi poţi îmbunătăţi stilul de a scrie şi poţi fi mai persuasiv, cu ajutorul copywriting-ului.

Copywriting-ul este unul dintre cele mai importante elemente pentru un online marketer. El reprezintă arta şi ştiinţa scrierii persuasive. Prin copywriting comunicăm cu vizitatorii, deci cu consumatorii, cu intenţia de a-i face să ducă la bun sfârşit o anumită acţiune, fără să le spunem că vrem asta de la ei.

Copywriter-ii sunt printre cei mai bine plătiţi scriitori din lume, dar pentru a deveni un astfel de profesionist trebuie să investeşti tot timpul şi energia în studiu continuu.

Fie că utilizatorul aterizează pe un blog, un ecommerce sau o landing page proiectată cu scopul de a vinde, îi va lua foarte puţin timp să ia o decizie în legătură cu calitatea conţinuturilor, iar acest lucru se va întâmpla în general în funcţie de ceea ce va vedea în prima parte a paginii.

Acelaşi lucru se întâmplă în cazul anunţurilor publicitare pe care, de cele mai multe ori, suntem nevoiţi să le scriem pe un singur rând, atunci când e vorba de Google Adwords sau Facebook Ads – cele mai mari două platforme de publicitate din lume.

Devine evidentă importanţa capacităţii de a scrie texte scurte şi persuasive, deci rolul copywriter-ului.

Copywriting-ul devine tot mai important în crearea paginilor şi conţinuturilor, care trebuie să fie atrăgătoare pentru vizitatori, dar trebuie şi indexate uşor şi corect pe motoarele de căutare prin utilizarea cuvintelor cheie potrivite.

Acum că ai înţeles ce înseamnă copywriting, vreau să împărtăşesc cu tine şi cele 30 tehnici pentru un copywrite persuasiv, dar înainte de asta te rog să îmi răsplăteşti efortul de a scrie un articol atât de lung, dând un click pe butonul de mai jos.

[simple-social-share]

Următoarele 30 tehnici pentru scrierea persuasivă sunt o combinaţie de metode psihologice şi strategii demonstrate de a câştigă încrederea cititorilor şi de a-i face să fie de-acord cu tine.

1. Concentrează-te Pe Cea Mai Bună Audienţă

Scriitorii tind să întindă mereu o plasă prea mare, încercând să prindă tot peştele din ocean, dar trebuie să ştii că nu poţi influenţa pe toată lumea. În schimb, concentrează-te pe persoanele care crezi că pot avea cele mai mari beneficii de pe urma articolelor tale şi vei înţelege că dacă scrii pentru aceştia, vei avea rezultate mai bune şi mai rapide.

2. Spune-le De Ce

Cititorii sunt constant bombardaţi cu mesaje de tot felul. Dacă vrei atenţia lor completă, scoate în evidenţă un motiv bun, de preferinţă ceva ce îi poate ajuta.

3. Bazează-te pe o Formulă de Copywrite Demonstrată

Formulele de Copywrite există doar pentru a-i ajuta pe copywriteri să fie mai persuasivi faţă de cititori. Învaţă câteva din acestea, merită efortul. Descarca gratuit ebook-ul „9 Formule Eficiente de Copywriting”

4. Foloseşte Tonul Potrivit

Ceea ce spui poate fi important, dar la fel de important este şi cum o spui. Tonul influenţează modul în care cititorii percep mesajul tău, deci trebui să decizi care este cel mai eficient ton pentru a-l folosi constant.

5. Fii Autoritar

Impune-te ca şi autoritate şi fii consistent în tot ceea ce faci, demonstrează-ţi autoritatea prin rezultatele obţinute, statistici şi exemple. Fii onest şi transparent şi vei vedea că audienţa ta va crede în tine.

6. Priveşte din Perspectiva Cititorului

Dacă ai fi un vizitator pe site-ul tău, ce anume ţi-ar atrage atenţia? Atunci când eşti un scriitor persuasiv înseamnă că ai intrat în rolul cititorului pentru a înţelege cum să i te adresezi în cel mai eficient mod.

7. Arată că Înţelegi

Înainte de a-ţi putea convinge publicul, trebuie să arăţi că în oarecare fel eşti la fel că ei. Poate ai aceeaşi problema sau aceleaşi dorinţe. Găseşte acea conexiune şi construieşte conţinut în jurul ei chiar de la început.

8. Spune o Poveste

Este în genetică noastră faptul că o bună poveste ne absoarbe, mai ales cele care ne emoţionează. Anecdotele, mai ales cele susţinute de fapte sunt un mod potrivit de a te conecta cu cititorii la un nivel emoţional.

9. Descrie Ambele Feţe ale Monezii

Există întotdeauna o a doua parte a poveştii. Cu excepţia obiecţiilor, poţi spune şi a doua parte a poveştii pentru a desena întreaga imagine a ceea ce înseamnă viaţa fără produsul sau serviciul tău. Ar fi îngrozitor, iar tu va trebui să le spui cât de îngrozitor.

10. Foloseşte Cuvinte cu Greutate

Pentru a scrie conţinuturi persuasive, foloseşte cuvinte cu efect persuasiv ca: miracol, descoperire, reducere sau afacere. Foloseşte şi cuvinte de umplutură ca: vitalitate, graţie, înţelepciune şi încredere. În final, asigură-te că ceea ce ai scris este presărat în abundenţă cu cuvinte ca: gratuit, cum, nou şi TU.

11. Simplifică şi Amplifică

Clasifică ideile de bază în gânduri mai simple, apoi amplifică-le cu ajutorul lucrurilor importante pentru cititori. Foloseşte cuvinte care atrag atenţia: Învaţă! Rezultate! Acum!

12. Specifică

Subliniază anumite fapte şi beneficii. De exemplu:

  • 40% dintre bloggeri vor începe să câştige în primele 3 luni
  • poţi câştiga chiar în primele 3 luni

Prima variantă este mai specifică şi mai persuasivă.

13. Fii Repetitiv

Dacă ai spus-o deja o dată, o mai poţi spune încă o dată. Repetiţia este o tehnică istorică de a memoriza orice. Foloseşte-o în avantajul tău.

14. Adresează Obiecţii

Chiar şi cei mai plăcuţi cititori pot avea obiecţii, dar tu poţi să îi anticipezi şi să adresezi acele obiecţii în articolelel tale, în loc să aştepţi ca acestea să vină din partea unui potenţial client. În acest fel arăţi citititorului că te-ai gândit la toate.

15. Arată Dovezile

Aşa cum am menţionat mai sus, dovezile sunt cele care te vor transforma într-o autoritate asupra subiectului discutat şi arată cititorilor că îi respecţi.

16. Concentrează-te pe Titlu

Titlul contează. Dacă titlul tău nu este destul de atrăgător pentru a fi citit, restul articolului va fi un eşec complet. Asigură-te că titlurile sunt interesante, dar nu te sacrifica de dragul aparenţei. Fă un exerciţiu: imaginează-ţi că pui un anunţ într-un ziar de anunţuri doar cu titlul şi cu numărul de telefon. Crezi că cei care citesc anunţurile vor înţelege despre ce e vorba şi vor fi şi convinşi să te sune? Dacă nu, înseamnă că trebuie să reformulezi titlul.

17. Fii Consistent

consistenta

Declară-ţi poziţia încă de la început, apoi continuă prezentând dovezi, statistici şi fapte care îţi susţin alegerea. În esenţă, vrei ca cititorii tăi să aibă încredere în tine. Un cititor care are încredere în tine tinde să fie de-acord cu tine mult mai uşor, şi nimic nu construieşte mai multă încredere decât consistenţa.

18. Foloseşte un Limbaj Simplu

Nu încărca prea mult conţinutul şi scrie cât poţi de simplu pentru ca textul tău fie accesibil oricărui cititor. Nu folosi termeni complicaţi decât dacă eşti obligat de circumstanţe să faci asta, iar în acel caz explică acei termeni în cuvinte simple.

Conţinuturile simple, scurte şi uşor de înţeles aduc multă interacţiune.

Trebuie să fii capabil să explici chiar şi cele mai complexe procese cu cele mai simple cuvinte.

19. Fii Precis

Oamenii adoră detaliile. Folosind multe detalii în conţinuturile tale arată faptul că ştii despre ce scrii, deci eşti o persoană în care cititorii pot avea încredere. Fii cât mai specific cu putinţă.

Un exemplu concret: De ce crezi că gsmarena este în topul căutărilor pe Google pentru termeni de căutare că phone review? Deoarece gsmarena arată toate detaliile pe care le-ar putea caută un utilizator. Unele dintre recenzii au şi 8-10 pagini şi cuprind toate informaţiile care te-ar putea interesa vreodată despre un telefon.

20. „Da, Sunt De-acord”

Foloseşte-te de toată imaginaţia ta pentru a crea o situaţie în care cititorul este de-acord cu tine.

Este ceva foarte uşor. Nu trebuie decât să pui întrebări sau să lansezi provocări de larg interes, dar aminteşte-ţi să formulezi întrebarea astfel ca răspunsul să fie întotdeauna DA.

Uite câteva exemple:

  • Vrei să fii sănătos tun?
  • Vrei să câştigi mulţi bani făcând ….?
  • Vrei să găseşti echilibrul în…?
  • Vrei să fii un părinte minunat?

Un cititor care e de-acord cu tine e mai uşor de convins.

21. Anticipează-ţi Cititorii

Anticipează întrebările cititorilor şi răspunde înainte ca acestea să fie formulate.

Neutralizează orice posibilă întrebare înainte ca aceasta să apară. Informaţii pe înţelesul tuturor sunt ceea ce orice cititor vrea.

22. Demonstrează

E uşor să scrii texte persuasive dacă poţi susţine afirmaţiile cu fapte şi studii. Numerele şi procentele fac cel mai bun efect. Sunt cel mai puternic instrument pentru a convinge cititorii.

23. Fii mai Specific

Foloseşte exemple din viaţa reală. Credem cu toţii în exemple din viaţa reală.

E uşor să spui „fă asta, fă aia”, dar cititorii trebuie să înţeleagă cum să le aplice în viaţa reală. Exemplele din viaţa reală îi vor face pe cititori să se întrebe „dacă altcineva poate, eu de ce nu aş putea?”

24. Fă-i să Simtă

Fii emoţionant. Ştim cu toţii că emoţiile sunt cea mai mare motivaţie din spatele oricărei achiziţii sau afaceri.

Emoţiile trezesc dorinţe. Napoleon Hill spunea „Primul pas spre orice realizare e dorinţa.”

25. Foloseşte Măreţia

Foloseşte citate faimoase. Acestea vor ridica textele tale la un alt nivel.

26. Nu Renunţa la Structură

Separă-ţi articolele în paragrafe, subtitluri şi liste. Probabil ai observat că toate articolele mele sunt bine aerisite şi au o structură uşor de digerat. În plus, listele pot:

  • adăuga interes
  • da cititorului o pauză
  • ajuta cititorul să îşi amintească despre ce vorbeai

27. Call to Action

Nu există copywriting persuasiv dacă nu conţine şi o invitaţie la acţiune, un call-to-action. Dacă nu împingi cititorul să facă ceva anume, foarte rar se va întâmplă ca acesta să facă ceva din proprie iniţiativă. Oamenii sunt leneşi deci va trebui să îi conduci tu. Fă-i pe cititori să simtă că eşti interesat de comentariile lor şi că nu îi abandonezi după ce au citit articolul.

Creează o comunitate punând întrebări, cerând păreri şi invitându-i să comenteze. Foloseşte-ţi imaginaţia.

Ca să înţelegi şi mai bine efectul unui call to action, te invit să apeşi pe butonul de mai jos.

28. Fă-o Cum Trebuie

Internetul este plin de conţinuturi fără valoare. Nu contează cât de important sau interesant este textul tău, dar dacă e plin de greşeli gramaticale, va crea o impresie proastă despre autor.

Textul plin cu greşeli gramaticale e ca o şosea fără capace pe gurile de canalizare.

29. Desenează-ţi Povestea

Dacă poţi exprima ideea în câteva imagini mai mult decât în 10 fraze, foloseşte imaginile. Ce anume ai împărtăşi mai repede pe reţelele de socializare, o imagine sau un link către un articol?

30. Foloseşte-ţi Imaginaţia

imaginatie

Un conţinut care spune o poveste este mult mai special decât un articol informativ.

Poveştile trezesc imaginaţia şi ajută cititorii să se revadă mai uşor în mesajele tale. Sunt şi mai interesante de citit. Foloseşte cuvinte ca: imaginează-ţi, vezi şi aminteşte-ţi.

Niciuna din tehnicile prezentate mai sus nu va funcţiona de una singură, dar combinate în mod strategic şi folosite cu înţelepciune, te pot ajuta să scrii conţinuturi persuasive care vor transforma cititorii tăi în clienţi.

Mă întreb dacă până acum ai utilizat tehnicile de mai sus şi dacă ai observat efectul de succes asupra articolelor tale. Dacă da, te invit să împărtăşeşti experienţa ta cu noi în comentarii. 😉

Te salută amicul tău online,

Alin Macsim Business Marketing Specialist

Loading...
Vrei să îţi trasez calea spre succes?Citeste mai departe...

Ai o Afacere Online sau vrei să Creezi Una?

Descoperă 350 de instrumente pe care le poţi utiliza şi tu pentru:

  • - Marketing
  • - Design & Development
  • - Productivitate
  • - Descoperă şi Învaţă

You have Successfully Subscribed!