emisfere cerebrale creativitatea si stiinta

Secretul succesului sunt ideile, iar creativitatea este mijlocul

În acest articol îţi voi povesti despre cele mai faimoase persoane din lume şi secretul succesului pe care l-au obţinut în viaţa lor. Dacă vei înţelege pe deplin acest articol, sunt sigur că îl vei distribui pe profilul tău social.

Îţi comunic că primul secret este acela de a citi în întregime acest articol.

Am uitat secretul succesului crescând

Eram mici şi dragi, eram nişte copii, dar cel mai mult eram mult mai fericiţi şi înţelepţi.

Petreceam zilele noastre pictând şi desenând, jucându-ne de-a războiul, transformând mâncarea în avioane. Motivele de fericire erau la fiecare pas.

Nu aveam nevoie de foarte multe pentru a face timpul să treacă, mult mai puţin pentru a ne distra, dar cel mai frumos era că reuşeam să ne mirăm de orice lucru.

Apoi, s-a întâmplat ceva şi lucrurile s-au schimbat.

Astăzi suntem mult mai stresaţi, mai puţin fericiţi, mai nervoşi, dar mai ales mult mai puţin creativi. Cum de s-a întâmplat acest lucru?

Să fi fost descoperirea dragostei? Nevoia de a lucra sau rutina zilelor? Momentele dramatice din viaţă? Poate toate acestea sau poate niciuna dintre ele.

Un lucru este sigur, am încetat să ne surprindem.

Nu ne mai ascultăm respiraţia fiindcă e ceva automat. Nu ne mai bucurăm de natură sau de gustul mâncării. Nu mai citim atât de multe cărţi deoarece există foarte multe bloguri. Nu mai citim nici articole pe bloguri deoarece există twitter şi micro-informaţia.

Am încetat să trăim în prezent şi să ascultăm de noi înşine, trăim proiectaţi în anxietatea angajamentelor viitoare şi nu mai dedicăm destul timp nouă, iar acest lucru e un păcat deoarece tocmai în asta stă secretul succesului.

Cele mai faimoase persoane din lume au ajuns la succes mulţumită ideilor măreţe, iar ideile măreţe nasc din simpla creativitate.

Ideile sunt în jurul nostru, în prezent. Isaac Newton a descoperit forţa gravitaţională cu ajutorul unui măr, iar noi probabil nici nu ne mai dăm seama de căderea unui măr, ar fi un eveniment prea banal.

Problema noastră este că reducem lucrurile simple la banale, iar banalităţilor nu le dăm nicio importanţă din cauza atenţiei scăzute faţă de prezent.

Cum credeţi că puteţi avea idei măreţe dacă aţi pierdut creativitatea şi capacitatea de a va surprinde?

creativitate si ideiSecretul succesului stă în creativitate şi inovaţie

De cele mai multe ori există tendinţa de a atribui cuvântului „creativitate” un sens simplu, caracteristica unei persoane capabile să creeze opere plăcute la vedere sau cu funcţii geniale.

Dar creativitatea nu înseamnă doar atât, ea reprezintă o întreagă materie de studiu şi o capacitate fundamentală a persoanei.

Aminteşte-ţi:
[Tweet „Cele mai bune afaceri au fost concepute din cele mai bune idei, iar acestea sunt rezultatul creativităţii.”]

În plus, succesul unei noi afaceri merge la pas cu capacitatea inovativă a acesteia. Este important ca orice busines să aibă ceva special care să îl diferenţieze de concurenţă pentru a-l face competitiv.

Dar ce este inovaţia?

Inovaţia este rezultatul practic şi demonstrat al unui proces de imaginaţie şi creativitate, care are ca sursă pasiunea şi voinţa de a face mai bine.

Probabil că acum legătura dintre creativitate, inovaţie şi succes ţi se pare mai strânsă, dar e mai mult de atât.

Dan Pink afirmă într-un discurs TEDne îndreptăm spre un proces de automatizare unde rolurile tehnice, matematice şi mecanice sunt tot mai mult atribuite computerelor şi instrumentelor electronice care înlocuiesc omul în aplicare.

Se caută tot mai mult profesionişti capabili să ocupe poziţii de lucru unde una dintre caracteristicile cerute este creativitatea: nu există niciun dubiu legat de faptul că în procesele decisive şi de imaginaţie legate de poziţii de management, marketing şi altele, maşinăriile nu pot încă înlocui rolul persoanei.

Avem două emisfere cerebrale, hai să le folosim!

Creierul nostru are două emisfere: cea stânga dedicată logicii şi gândirii şi cea dreaptă dedicată creativităţii şi imaginaţiei.

Cele mai incredibile minţi din istorie reuşeau să lucreze simultan cu ambele emisfere, obţinând idei extraordinare din punct de vedere creativ şi perfecte din punct de vedere tehnic.

În fiecare zi, 70% dintre persoane utilizează involuntar emisfera dreapta.

balerinaDacă vrei să descoperi care dintre emisfere utilizezi mai mult, uite-te la balerina din imaginea alăturată. Probabil ţi se va părea puţin ciudată întrebarea, dar în ce sens se învârte balerina?

Dacă o vezi învârtindu-se în sens orar înseamnă că faţă de 70% dintre persoane aparţii categoriei celor creativi, dacă se învârte în sens antiorar eşti o persoană predominant tehnică.

În plus, dacă te poţi concentra şi reuşeşti să „schimbi” mintal sensul în care se roteşte figura, poţi utiliza ambele emisfere ale creierului.
Te invit să îmi laşi un răspuns în comentarii, pentru a face un sondaj în legătură cu publicul care îmi citeşte articolele.

Creativitatea ca sursă de bunăstare şi determinare

Creativitatea este şi sursă de bunăstare fizică şi mintală: ai mai încercat să faci ceva care să ceară un eform de imaginaţie sau manualitate? Sunt sigur că ai observat sensul de pace pe care îl trăieşti în aceste activităţi.

Să te concentrezi în mod creativ asupra unei activităţi poate fi o formă de meditaţie alternativă deoarece se eliberează mintea de gândurile zilei, iar mintea se concentrează asupra unui singure activităţi stimulante.

[Tweet „Fericirea se găseşte în ceea ce faci nu în ceea ce deţii!”]

Atunci când îţi doreşti un lucru, 90% din emoţii le trăieşti pe traseul spre împlinirea acelei dorinţe, iar atunci când ai obţinut acel lucru, poţi trăi o senzaţie „banală”.

Câteva cazuri de succes

În spatele oricărei poveşti de succes şi bogăţie există o persoană creativă care produce idei extraordinare şi un vânzător abil care le plasează pe piaţă.

Nimeni nu are cunoştinţele necesare pentru a conduce o afacere de succes fără să se folosească de minţi extraordinare.

Dacă eşti conştient că aparţii uneia dintre aceste două categorii, să ştii că pentru a pune bazele unui business de succes trebuie să găseşti un coleg de aventură care să te completeze.

Vreau să îţi propun câteva cazuri de companii de succes care au introdus creativitatea printre propriile principii de funcţionare.

Google
Angajaţii Google sunt liberi să dedice 20% din timpul lor plătit pentru a lucra la un proiect născut din propria imaginaţie. Gândeşte-te că 70% dintre cele mai mari idei de care ne bucurăm în ziua de azi sunt Gmail şi Calendarul Google, două lucruri create de angajaţi în momentele lor libere.

Metoda Rowe
Este recunoscută în toată lumea şi adoptată de companii multinaţionale. Conform metodei Rowe, compania înmânează un proiect unui angajat şi acordă un termen limită pentru realizarea acestuia, apoi depinde doar de angajat cât, unde şi cum să lucreze, conform propriei creativităţi.

Succesul Apple
Conform teoriei lui Simon Sinek numită Golden Circle, succesul Apple este datorat capacităţii de a vinde idei în loc de produse.

Conform teoriei lui Sinek lumea nu cumpără ceea ce vindem ci ceea ce suntem şi motivul pentru care facem asta.

Un exemplu de campanie publicitară pentru un computer normal ar putea fi:
Cumpără Asus XCore, este bine proiectat, simplu şi frumos. În concluzie este computerul care îţi va schimba viaţa!

Dar să vedem şi campania Apple:
Tot ceea ce facem este să credem în provocările trecutului şi în gândirea diferită.
În fiecare zi provocăm statu-quo creând computere simple şi bine proiectate.
Din acest motiv construim tehnologii extraordinare!

Este evident cum Apple vinde înainte de toate propria ideologie şi propriul mod de gândire.

Structura campaniei Apple este:
DE CE – CUM – CE

  • De ce: cine suntem, ce facem şi care sunt motivaţiile care ne împing să o facem
  • Cum: cum facem asta
  • Ce: ce producem (doar la acest punct de vinde produsul)

Bănuiesc că e pe înţelesul tuturor faptul că Apple se foloseşte de creativitate pentru a vinde propriile produse. Dacă ar fi făcut acelaşi lucru în mod tehnic, poate că astăzi am fi citit în magazinele Apple anunţuri de genul „Cumpără noul MacBook cu 250GB HDD şi 6GB Ram DDR3” în loc de „acum se schimbă totul, din nou”.

Şi acum?

Acum putem încheia acest prim aspect al creativităţii şi al secretelor de succes al marilor companii. Ceea ce te pot sfătui este să reiei studiile, dar cu pensula în mână 🙂

Lăsând la o parte glumele, să dezvolţi propria creativitate este posibil: există o sumedenie de cărţi cu care poţi începe să descoperi imediat pasiuni şi activităţi pe care le-ai uitat ca şi desenul, pictura, cititul, bucătăria şi fotografia.

Dacă ai o firmă, întreabă-te dacă creativitatea este prezentă zi de zi în afacerea ta. Poţi încerca să te informezi despre alte companii care s-au bucurat de efectele creativităţii dincolo de cele pe care le-am numit puţin mai devreme.

Creativitatea poate fi integrată în munca ta şi în viaţa cotidiană prin hărţi mintale, care sunt un instrument foarte puternic (în cazul în care nu ştii despre ce este vorba).

Hărţile mintale permit utilizarea ambelor emisfere în munca pe care o depui zi de zi. Pentru a cunoaşte mai bine acest concept, te invit să citeşti „Mind Mapping” de Tony Buzan, inventorul acestui instrument preţios.

Cartea e foarte uşor de citit şi include diferite exemple şi exerciţii.
Spor şi creativitate!

Te salută amicul tău online,
Alin Macsim Business Marketing Specialist

Alin Macsim

Sunt un wordpress entusiast, un blogger căruia îi place să scrie despre creşterea personală şi în afaceri şi un mare iubitor de marketing în general. Mă găseşti pe Facebook, Twitter şi Google+. Promit să îţi accept prietenia.

Lasă un răspuns