newsletter

Newsletter: secretul succesului unui blog

În acest articol îţi voi explica cum să măreşti numărul de înscrişi la newsletter-ul tău şi de ce este acesta secretul succesului oricărui blog. Vei învăţa să obţii avantaje de pe urma acestui instrument, să îţi răsplăteşti activitatea de blogger şi cum să creezi o audienţă pe termen lung. În final, îţi voi descrie câteva trucuri de persuasiune şi metode personale.

Începem?
Probabil că nimeni nu ţi-a mai spus, dar newsletter-ul este ceea ce face diferenţa dintre bloggerii de succes şi ceilalţi.

Dacă până acum te-ai concentrat pentru a duce vizitatorii pe pagina ta de Facebook pentru a primi like-uri sau pentru a-i face să te urmărească pe Twitter, să ştii că ai greşit.

Sfatul meu este să te concentrezi trei sferturi din timp pe construirea unui newsletter solid.

Îţi explic şi de ce.

Newsletter-ul este o formă de autoritate

autoritate onlineBlogul este deja o activitate şi nu contează dacă te ocupi de el din pasiune sau profesie: ca orice activitate, are nevoie de feedback pentru a-i putea măsura valoarea.

Rezultatul aşteptat de bloggeri este un feedback pozitiv din partea propriilor utilizatori, adică un număr mare de comentarii şi vizite în fiecare zi.

Rezultatul aşteptat de cei mai buni bloggeri, în schimb, este o rată de conversie mai mare a propriilor utilizatori. Ce înseamnă asta?

Cu cât rata de conversie este mai mare, cu atât utilizatorii sunt mai interesaţi de conţinuturile blogului devenind fideli prin achiziţia unui serviciu sau prin înscrierea la newsletter.

În prima concluzie, obiectivul bloggerilor de succes este transformarea vizitatorilor în membrii înscrişi la propriul newsletter.

Când un vizitator al blogului rango.ro mă urmăreşte pe Twitter sau îmi trimite o cerere de prietenie pe Facebook eu pot doar să mă bucur fiindcă înseamnă că acea persoană este interesată să rămână în contact cu mine şi conţinuturile mele.

În schimb, când unul din vizitatori se înscrie îla newsletter, lucrurile se schimbă: înscrierea înseamnă interesul de a primi fiecare conţinut pe care îl scriu, iar acest lucru creează o legătură mai intensă între mine şi acea persoană. Satisfacţia este mai mare.

Ce trebuie amintit este că înscrierea la newsletter este costisitoare (în termeni de timp) deoarece primeşti noi mesaje în email. De aceea lumea alege să se înscrie la puţine newslettere, doar acelea pe care le consideră importante.

Cu un like pe facebook sau un follow pe twitter rezultatul este mult mai mic: conţinuturile noastre s-ar putea confunda cu o cantitate interminabilă de informaţii pe care utilizatorul le primeşte în news-feed, deci există riscul să nu fii observat.

Newsletter-ul ca şi posibilitate de Business

news si newsletterDacă ai înţeles autoritatea pe care o are o lungă listă de înscrişi la newsletter, urmează să îţi explic care sunt metodele pentru a o construi. Dar care sunt posibilităţile pe care ţi oferă acest instrument?

Să ai o listă de înscrişi la newsletter are avantajele sale:
1. Utilizatori fideli
Avem garanţia că utilizatorii, primind emailurile tale, citesc conţinuturile, iar acest lucru garantează un trafic constant pe blogul tău.

2. Vânzarea de servicii
Odată atins un mare număr de înscrişi (de ordinul miilor) poţi propune un curs sau un ebook. În cazul în care ai construit şi consolidat corect această listă, poţi reuşi să obţii un mare număr de vânzări.

[Tweet „”The money is in the list!””]

3. Propunerea de noi business-uri
În cazul în care tu eşti un antreprenor, poţi propune membrilor listei tale de înscrişi posibilitatea de a crea un business împreună. În acelaşi mod poţi oferi locuri de muncă, poţi cunoaşte noi profesionişti care te urmăresc sau găsesc noi resurse pentru proiectele tale.

4. Nomazi, dar regi
Acesta este cel mai important punct.
Nu ştim în ce direcţie se va dezvolta mediul online:

  • blogurile ar putea dispărea: deci ai pierdut o grămadă de timp scriind
  • Facebook şi Twitter ar putea fi înlocuite de alte reţele sociale: cele 10.000 de likeuri ale tale nu ar valora nimic
  • ne vom putea muta de pe o reţea de comunicare pe alta fără riscul de a pierde fanii

Păstrarea unui public de lider este mereu un lucru important. Dacă ţi-ai construit în timp o lungă listă de înscrişi la newsletter, îi vei putea informa pe toţi aceştia de mutările tale păstrând acelaşi public oriunde mergi.

Te vei putea limita să publici câteva guest posturi pe alte bloguri pentru a deveni cunoscut, adăugând pagina de înscriere la newsletter-ul tău, pentru a crea un nou flux de înscrişi. În acest fel, în loc de a scrie pe un blog, poţi scrie membrilor listei tale printr-un newsletter, deci chiar şi fără a avea un site.

Cu puţin timp în urmă am citit un articol despre un antreprenor american faimos, care a reuşit să facă mulţi bani online.

Acesta afirmă că i-ar putea fi luat totul: banii, firma, instrumentele de lucru. Dar că, dacă ar putea păstra doar lista lui de înscrişi la newsletter, ar putea crea un alt business de succes în foarte puţin timp.

Cum se creează un Newsletter

mailchimp: instrument pentru newsletterPentru crearea propriului newsletter te sfătuiesc să utilizezi Mailchimp, un serviciu extraordinar a cărui versiune gratuită îţi oferă toate funcţiile de care ai nevoie pentru a începe.

Cum se atrag noi înscrişi la Newsletter

Idea de plecare pentru a atrage noi înscrişi este metoda pe care se bazează marketingul: a gândi cu mintea vizitatorului (sau a clientului în unele cazuri).

Succesul se obţine înţelegând comportamentul vizitatorilor şi diferitele strategii pentru a transforma asta într-un avantaj.

Partea bună pentru tine este că m-am ocupat eu de tot procesul, am înţeles acest comportament şi strategiile necesare:

#1 Exploatează puterea grupurilor

grupuriObsesia de a aparţine unui grup face parte din natura umană.

Gândeşte-te o clipă la cei cu piercing-uri pe faţă sau tatuaje peste tot, sau complet îmbrăcaţi în negru şi machiaţi, care doresc să se separe de conformism şi să îşi demonstreze apartenenţa la diferite grupuri non-conformiste.

Sau chiar şi lucrurile normale ca şi căsătoria, familia, echipele sportive, lucrul în echipă. Toate aceste lucruri care aparţin vieţii te-ar putea ajuta să înţelegi comportamentul potenţialilor membrii ai newsletter-ului tău.

Când o persoană intră pe blogul tău şi se gândeşte dacă să îţi lase propriul email, primul lucru la care se gândeşte este dacă au făcut şi alte persoane la fel.

S-a înscris şi altcineva înaintea mea aici?” Numărul de persoane înscrise la newsletter-ul tău sunt unitatea de măsură a autorităţii tale. Acest fenomen se numeşte „social proof”!

Vizitatorii nu vor să ştie altceva decât că alte persoane au încredere în tine şi că este o idee bună să se înscrie la newsletter-ul tău. Până când nu le arăţi numărul mare de persoane înscrise la newsletter, pierzi un bun număr de potenţiali membrii.

Dacă nu ai un număr mare de înscrişi, îţi dau câteva sfaturi:

  • Utilizează un testimonial în form-ul de înscriere. Poţi arăta vizitatorilor ce se spune despre tine! După cum vezi, eu arăt în sidebar oprinia unuia dintre clienţii mei în legătură cu ce sunt capabil să fac.
  • Dacă ai numere atrăgătoare, arată-le. În cazul în care ai un număr mare de comentarii la articole, asigura-te că acest lucru apare la începutul articolului. Dacă numărul de vizitatori lunari este impresionant, fă-l public. Numerele mari îi ajută pe cei înscrişi să simtă că fac parte din ceva.
  • Fii exclusivist. În form-ul de înscriere explică vizitatorilor ce înseamnă să facă parte dintr-un grup de utilizatori exclusivi şi să poată primi conţinuturi exclusive. După aceea nu uita să te ţii de promisiune.
  • Utilizează social media. Încurajează-ţi cititorii să se înscrie, distribuie pagina de înscriere la newsletter-ul tău.

#2 Utilizează un Call-to-Action

Vom vorbi de multe ori de „call-to-action”.

Call to action înseamnă să ceri utilizatorului să îndeplinească o anumită acţiune.

Ţi se poate părea ceva banal, dar Robert Cialdini, unul dintre cei mai mari experţi mondiali în tot ceea ce înseamnă persuasiune, a descoperit că unul dintre cele mai bune metode de a stimula persoanele să facă ceva anume este acela de le cere asta în mod clar şi simplu.

Pasul urmatoru este să te convingi că în marketing uneori e mai bine să fi direct decât educat şi indirect.

Vreau să îţi arăt câteva din cele mai reuşite campanii:

Indirect: De ce nu te înrolezi în armată?
Direct: Te vrem pe TINE în Armata Statelor Unite

Indirect: De ce nu te înscrii la newsletter?
Direct: Înscrie-te acum pentru a începe!

Indirect: Obţii un ebook gratuit
Direct: Descarcă acum ebookul gratuit

E inutil să îţi spun că metoda directă obţine mereu un impact mai mare asupra utilizatorului.

Atunci când primim ordine de la o persoană autoritară ne putem simţi mai siguri deoarece suntem convinşi că persoana care ne dă un „ordin” ştie ce spune.

Când utilizăm un limbaj direct într-un form de înscriere la newsletter, convingem vizitatorii că fac lucrul potrivit.

#3 Obiecţii

A vinde şi a face marketing înseamnă a depăşi şi a răspunde în mod corect obiecţiilor.

Când o persoană trebuie să ia o decizie, mintea acestuia începe să analizezei fiecare avantaj şi dezavantaj în legătură cu acţiunea de îndeplinit.

Dacă experienţele sale în legătură cu acea determinată acţiune sunt negative, în aceeaşi situaţie persoana respectivă va avea dificultăţi în a accepta pe deplin acţiunea în sine. Acest lucru distruge vânzările şi înscrierea noilor utilizatori la propriul newsletter.

Care sunt aceste experienţe?

  • Prea multe actualizări şi prea multe emailuri primite de la alţi bloggeri
  • Emailuri nerelevante şi diferite faţă de ce s-a promis iniţial
  • Emailuri fără nicio legătură cu call-to-action
  • Newsletter din care e dificil să te dezabonezi
  • Vânzarea propriei adrese email la spammeri de orice tip

Dacă vrei mai mulţi înscrişi la newsletter trebuie să încurajezi vizitatorii să se înscrie, dar şi să îi asiguri că vei respecta obiecţiile lor mintale şi că te vei comporta în mod corect.

Câteva sfaturi rapide

  • Poţi fi persuasiv cât vrei, dar dacă conţinuturile blogului tău nu sunt de calitate, nimeni nu se va înscrie la newsletter-ul tău
  • Un număr mare de înscrişi poate genera diferite avantaje: organizarea de evenimente legate de subiectele tratate de blog, vânzarea de ebook-uri, comunicarea în mod privat cu persoanele înscrise şi crearea de noi relaţii.
  • Poţi stimula înscrierea la newsletter lăsând utilizatorii să descarce un ebook realizat de tine
  • Nu te limita la a crea un form de înscriere în sidebar. Poţi crea o pagină dedicată newsletter-ului, pe care o poţi distribui pe social media.

Concluzii

concluziiÎnţelegerea proceselor mintale emoţionale şi logice a propriilor vizitatori este cel mai bun mod de a creşte numărul de înscrişi la newsletter.

Fă în aşa fel încât vizitatorii tăi să simtă că fac parte dintr-un grup exclusiv. Utilizează un limbaj sigur şi direct şi depăşeşte orice obiecţie.

Dacă vei lua în considerare aceste detalii, vei vedea cum creşte lista ta în scurt timp, iar cu timpul vei putea monetiza blogul cu ajutorul acestei liste.

Mi-ar face plăcere să cunosc experienţa ta personală în legătură cu newsletter-ul. În cazul în care vrei să adaugi ceva la articolul meu, lasă-mi un comentariu mai jos.

Te salută amicul tău online,

Alin Macsim Business Marketing Specialist

Alin Macsim

Sunt un wordpress entusiast, un blogger căruia îi place să scrie despre creşterea personală şi în afaceri şi un mare iubitor de marketing în general. Mă găseşti pe Facebook, Twitter şi Google+. Promit să îţi accept prietenia.

Lasă un răspuns