Blog profitabil succes online

Idei şi resurse pentru a avea succes online

Ce urmează sunt doar câteva liste de aptitudini care te pot ajuta să creezi un proiect online profitabil.
Am creat aceaste liste după ce am studiat îndelung tendinţele internaţionale şi proiecte de succes existente, care au demonstrat capacitatea lor de a genera profituri.

Business
Redactare tehnică
Copyright
Project management
Cercetare
Relaţii publice
Resurse umane
Promovare/Organizare de eveniment
Vânzări
Consultanţă strategicăMarketing
Consultanţă în Marketing Online
SEO
Publicitate PPC
Google Analytics
Programare
Consultanţă ecommerce
Administrare database
Promovare blog
Community management
Siguranţă IT
Marketing IMM

Coaching
Consultanţă de productivitate
Autodezvoltare
Training financiar
Dezvoltare în afaceri
Educaţie
Finanţe

Blog
Travel
Marketing
Fashion
IT
Arhitectură
Mediu
Virale
Alimentaţie şi Reţete
Sport
Stil de viaţă
TehnologieCreativitate
Editare video
Design grafic
Web design
UX şi UI
Producţii audio
Fotografie
Prezentări PowerPoint

Altele
Bucătar la domiciliu
Consultanţă pentru călătorii
Servicii de pet sitter
Consultanţă de imagine
Baby sitter
Mecanică auto
Ajutor în carieră

Poate ţi se pare că unele dintre ideile de mai sus sunt banale sau că nu au nimic în comun cu internetul. GREŞEŞTI!
Orice profesie sau proiect poate avea un mare succes online. Poţi fi mecanic auto şi să creezi un canal YouTube unde să povesteşti tuturor pasiunea ta pentru maşini, să îi înveţi cum să facă mici reparaţii la propria maşină sau cum să se ferească de cele mai des întâlnite păcăleli din acest sector. Chiar şi un mecanic poate creşte numărul de clienţi sau chiar să câştige bani vânzând un ebook care să conţină (exemplu) „50 de metode de a-ţi îmbunătăţi maşină”. Internetul este la îndemâna tuturor.

Hai să trecem la lucruri mai serioase

Cum se construieşte o afacere online?

1. Ai nevoie de o idee

idee

Poţi alege una dintre ideile de mai sus şi o poţi dezvoltă într-un mod unic.

Vrei un exemplu? Există o grămadă de bloguri care vorbesc despre modă şi make-up, dar câte dintre acestea vorbesc despre modă pre-natală??

Nişa blogului pe care alegi să îl construieşti nu trebuie să fie nici prea extinsă, dar nici prea specifică.

Există o mulţime de bloguri care vorbesc despre sport în general, deci ţi-ar fi într-adevăr dificil să convingi multă lume să te urmărească pe tine în loc de alţii. În schimb, dacă blogul tău ar vorbi doar de badminton, publicul tău ar fi prea mic pentru a avea destui cititori care să te urmărească zilnic, deci ţi-ar fi greu să câştigi ceva de pe urma acestui blog.

Pe de altă parte, blogurile care vorbesc despre tenis nu sunt foarte multe la număr, şi totuşi tenisul este un sport foarte urmărit. Acesta este un bun exemplu de nişă.

Dezvoltă-ţi ideea şi verifică cine este deja prezent pe piaţă. Încearcă să înţelegi dacă e prea mare competiţia şi dacă ai avea un public destul de mare.

2. Ai nevoie de un public

Afacerea ta trebuie fie adresată cuiva anume. Ce ar însemna o afacere fără clienţi? Ar fi ca un film fără spectatori sau un magazin fără consumatori.

Publicul tău este energia vitală a afacerii tale, dar trebuie ştii un lucru foarte important: publicul nu se va crea niciodată de unul singur.

Va trebui îţi mişti fundul, dai tot ce e mai bun din tine şi generezi cât mai mult trafic. Traficul este fluxul constant de utilizatori, care sunt interesaţi de afacerea ta şi care te vor ajuta supravieţuieşti.

Până acum câţiva ani existau doar 3 moduri pentru a genera trafic:

  • te ocupai de SEO: search engine optimization este o tehnică pentru o poziţionare cât mai bună a blogului (sau instrumentului tău de distribuţie) în rezultatele motoarelor de căutare. În acest fel obţii trafic de la Google.
  • sperai se răspândească vocea: dacă propriile articole, conţinuturi sau propria afacere erau pe gustul tuturor, cititorii invitau proprii amici sau colegi îţi viziteze blogul/site-ul
  • plăteai publicitate: achiziţionai un banner sau o poziţie în motoarele de căutare pentru a obţine trafic fără mari eforturi.

Apoi internetul s-a schimbat şi au luat naştere primele reţele de socializare. Astăzi, distribuirea în social media a propriilor conţinuturi a devenit prima sursă de trafic gratuită şi independentă de motoarele de căutare.

Pe blogul rango.ro vei găsi o mulţime de informaţii despre cum creezi surse de trafic.

3. Ai nevoie de un instrument de distribuţie

instrument de distributieAfacerea ta trebuie prezentată, împărtăşită şi distribuită.

Am vorbit de multe ori de blog, dar există o mulţime de instrumente de distribuţie. Ai putea crea un site, un newsletter la care se înscrie lumea, o pagină Facebook sau un profil Twitter, un canal YouTube sau un grup pe Google+. Alternativele sunt multe şi îţi rămâne ţie sarcina de a alege care dintre ele este cea mai bună idee pentru afacerea ta.

Probabil ai înţeles deja instrumentul meu preferat este blogul.

Blogul este un spaţiu personal şi dinamic în care eu îmi public articolele, imaginile şi conţinuturile. Spre deosebire de newsletter sau de alte profiluri sociale, blogul poate satisface toate nevoile mele, în ceea ce priveştegrafica şi funcţiile.

Cum realizezi un blog cu care câştigi?
E simplu dacă ştii ceea ce faci.

Înainte de toate trebuie alegi instrumentele potrivite, cel mai bun hosting şi cel mai bun template disponibil.

Apoi trebuie înveţi cele mai bune strategii de la cei mai mari experţi, trebuie respecţi câteva reguli şi scrii câteva articole extraordinare şi cu puţină răbdare şi perseveranţă obţii un blog de succes.

Ultima fază este începi câştigi cu ajutorul blogului tău, iar pentru a reuşi nu trebuie te dai niciodată bătut şi trebuie înţelegi bine care este secretul succesului.

Simplu bună ziua, nu?

4. Ai nevoie de o strategie profitabilă

strategie

Ok, a sosit momentul te gândeşti şi la câştiguri. Pentru a începe câştigi trebuie ai un produs sau o strategie bună, dar regula de bază pentru a crea profituri online este: FII CREATIV!

Există mai multe modalităţi prin care poţi câştiga cu ajutorul propriei afaceri:
1. Cea mai des întâlnită este aceea de a crea un produs pe care îl vinzi. Un bun exemplu sunt ebook-urile. Cunosc bloggeri care şi-au construit un adevărat imperiu economic, prin vânzarea câtorva ebook-uri.

2. O altă strategie este cea de a promova propriile servicii online şi offline. Pe rango.ro povestesc cum e posibil realizezi bloguri eficiente şi în acelaşi timp ofer servicii de realizare de bloguri profesionale eficiente.

Ca şi exemplu offline pot îţi vorbesc despre pizzeria amicilor mei. Cu un blog dedicat, o pagină Facebook şi puţină publicitate, am multiplicat de 4 ori clienţii din 2014 în 2015. Cum ţi se pare acest rezultat?

3. O altă metodă pentru a câştiga cu ajutorul propriului blog este marketingul afiliat. Această metodă se referă la promovarea produselor altor persoane pentru a câştiga comisioane la fiecare vânzare generată. De exemplu o cartesau un ebook. Poţi scrie un articol despre promovarea pe Facebook în care utilizezi un link de afiliat către ebook-ul meu „Facebook Marketing„. Comisionul pe fiecare vânzare este de 30%.

4. Există şi persoane care câştigă sume foarte mari cu ajutorul unor siteuri cu trafic uriaş şi cu câteva bannere publicitare. Un bun exemplu este viralnova.com, un blog american care generează 400.000$ pe lună cu ajutorul banerelor publicitare şi conţinuturilor virale.

Dacă vrei înveţi mai multe, te invit citeşti un articol dedicat metodelor de a face bani cu ajutorul blogului.

În concluzie vreau recapitulez cu ajutorul unui desen.

Blog profitabil

Te salută amicul tău online,
Alin Macsim Business Marketing Specialist

Alin Macsim

Sunt un wordpress entusiast, un blogger căruia îi place să scrie despre creşterea personală şi în afaceri şi un mare iubitor de marketing în general. Mă găseşti pe Facebook, Twitter şi Google+. Promit să îţi accept prietenia.

Lasă un răspuns