Cum să îţi îmbunătăţeşti blogul şi să devii un blogger mai bun

În acest articol îţi voi explică cum să devii blogger de succes şi care sunt cele mai bune strategii pe care să le aplici pentru a creşte audienţa blogului tău.

Cum să devii blogger de succes

Sunt persoane care spun că blogul ca şi instrument online este încă în fază de creştere şi persoane care spun că blogul este pe cale să fie înlocuit de reţelele de socializare.
Eu consider că a deveni blogger de succes e necesar pentru construirea unei authority şi a unui public care să te respecte.

Cum să măreşti audienţa

Devenirea unui blogger de succes depinde mai mult sau mai puţin de îmbunătăţirile zilnice ale numărului de vizitatori care îţi citesc blogul. Aceşti utilizatori îi putem împărţii în două categorii:

  • vizitatori noi: sunt cei care vin pe blogul tău prin reţelele de socializare, motoarele de căutare sau alte surse, iar aceştia reprezintă core-business-ul. Fidelizarea noilor vizitatori înseamnă creşterea audienţei.
  • vizitatorii care se întorc: reprezintă dovada necontestabilă a calităţii muncii pe care o depui. Dacă vizitatorii se întorc înseamnă că au fost impresionaţi pozitiv de blogul tău.

Pentru mărirea publicului trebuie să respecţi câteva principii:

  1. Trebuie să fii vizibil în motoarele de căutare: ai mai auzit vorbindu-se de SEO?
  2. Foloseşte-te de viralitatea social media: dacă încă nu te foloseşti de acest element, ar fi bine să înveţi să distribui conţinuturile pe care le creezi şi să măreşti numărul de vizitatori ai blogului tău prin social network. Descoperă cum să creezi o comunitate pe Facebook şi să măreşti numărul de „Like” pe pagina ta.
  3. Beneficiază de publicul altor bloguri: ia în considerare idea de a scrie un guest post pe blogul cuiva care are mai multă vizibilitate şi influenţă decât tine. Poţi scrie un guest post şi pe blogul meu (rango.ro), astfel multe persoane pot descoperi blogul tău.
  4. Investeşte în publicitate: dacă ai bani să investeşti şi vrei să măreşti în puţin timp numărul de vizitatori care urmăresc blogul tău, poţi lua în considerare idea de a face publicitate pe Facebook, Google Adwords sau pe blogul unei persoane care are aceleaşi interese.
  5. Încurajează distribuirea conţinuturilor tale: nu îţi fie teamă să ceri vizitatorilor tăi să distribuie conţinuturile pe care le creezi. Dacă merită, o vor face cu siguranţă!
  6. Lasă comentarii pe alte bloguri: să laşi comentarii pe alte bloguri înseamnă să fii luat în considerare de autor şi de persoanele care îl urmăresc şi participă la conversaţie. De multe ori, multe persoane nu comentează pentru că nu sunt şi alte comentarii…fii tu primul! Să fii primul care comentează înseamnă să îţi asiguri o bună vizibilitate în cazul în care începe o dezbatere în rândul comentariilor!

Începe prin a comenta acest articol, de exemplu!

Transformă noii vizitatori în vizitatori care se întorc

audienta fidelizata blog

Dacă îţi doreşti cu adevărat să devii blogger trebuie să îţi întipăreşti bine în minte un lucru:

[Tweet „”Nu există blogger de succes fără un bun număr de cititori fideli””]

Transformarea noilor vizitatori în vizitatori care se întorc înseamnă să faci în aşa fel încât utilizatorii care ajung pe blogul tău pentru prima dată să îl găsească destul de util cât să rămână interesaţi să se întoarcă şi altă dată.

În plus, există mai multe instrumente pentru a împinge utilizatorul să rămână fidel blogului tău: newsletter, profilurile social media, feed-ul rss, etc.

Uite câteva reguli pe care nu trebuie să le uiţi sub nicio formă:

  1. Utilizează imagini şi conţinuturi grafice atrăgătoare: conform Programării NeuroLingvistice, majoritatea persoanelor percep mai bine stimulii vizivi. Încearcă să condimentezi conţinuturile blogului tău cu imagini atrăgătoare.
  2. Organizează blogul tău în mod inteligent: blogurile pline de texte sau anunţuri publicitare nu plac nimănui. Blogurile trebuie să fie uşor de vizualizat şi răsfoit.
  3. Proiectează un design extraordinar: designul blogului tău trebuie să fie atrăgător pentru a face utilizatorul să se întoarcă şi să ia blogul tău ca şi punct de referinţă. Aminteşte-ţi, mulţi bloggeri subevaluează uşurinţa cu care se citeşte textul în blog.
  4. Creează titluri atrăgătoare pentru articolele tale: aminteşte-ţi că textul este cel mai puternic instrument pe care îl foloseşte orice blogger.
  5. Fă din blogul tău un brand: aminteşte-ţi mereu să foloseşti aceleaşi culori, logo şi imagini în toate site-urile şi social media, pentru a sublinia identitatea pe care vizitatorii o percep la tine.

Creşte timpul de permanenţă a vizitatorilor pe blog

timp permanenta blogSuntem de-acord că a avea mulţi vizitatori pe blog este un lucru minunat, dar aminteşte-ţi că cel puţin 35% dintre vizitatori intră pe blog şi îl abandonează în primele 10 secunde.

Pentru a deveni un blogger de succes trebuie să înţelegi imediat cât este de important să păstrezi vie atenţia vizitatorilor tăi pe blog. Pentru a face asta există mai multe strategii:

  1. The content is the king: aminteşte-ţi că un blog plin de conţinuturi inconsistente şi de calitate scăzută nu interesează pe nimeni. Ai grijă să publici mereu conţinuturi utile şi atrăgătoare pentru publicul căruia i te adresezi. Învaţă să dai o imagine extraordinară blogului tău mulţumită conţinutului de calitate.
  2. Îngrijeşte-ţi lexicul: aminteşte-ţi că nu te poţi propune ca expert într-un domeniu dacă faci greşeli gramaticale.
  3. Scrie articole mai lungi: să scrii articole scurte şi inconsistente este semn de lipsă de profesionalism. Dacă ştii bine subiectul despre care scrii, trebuie neapărat să mai ai ceva de spus.
  4. Conectează articolele între ele: nu ştiu dacă ţi-ai dat seama, dar în acest articol am construit câteva link-uri între articolele mele. În acest fel te împing să deschizi şi alte tab-uri ale browser-ului tău, să studiezi mai mult subiectele şi să petreci mai mult timp pe blogul meu 😉
  5. Creează o listă cu cele mai citite articole ale tale: publică o listă a celor mai citite articole din blog în sidebar, exact cum am făcut şi eu în partea dreaptă.
  6. Încurajează comentariile: încurajează cititorii să comenteze şi să lase o părere personală. Să creezi un dialog în comentarii înseamnă să cunoşti proprii cititori şi să creezi o comunitate în jurul blogului.

Creează o strategie pentru a îndemna cititorii la o acţiune

strategie online newsletterPentru a deveni blogger de succes trebuie să îţi îndemni cititorii la acţiune!

Ce înseamnă asta?

Înseamnă să induci utilizatorul să completeze o determinată acţiune programată de tine precedent.

Un exemplu foarte cunoscut este să oferi un ebook gratuit propriilor cititori în schimbul înscrierii la newsletter. În acest fel utilizatorul primeşte un ebook gratuit, iar noi ne garantăm fidelizarea.

Aceste strategii se numesc „call to action„. Uite două din strategiile call-to-action des utilizate:

  1. Oferă un ebook în schimbul unei determinate acţiuni: aşa cum am explicat deja.
  2. Social Locker: cititorul trebuie să împărtăşească blogul tău cu alte persoane pentru a putea descărca conţinutul gratuit.

Transformă blogul tău şi reţeaua de cititori într-o sursă de venit

venituri din blogÎn ciuda spuselor multora, poţi face bani cu ajutorul unui blog: depinde doar de ceea ce scrii.

În cazul unui fashion blog sau al unui blog politic, poţi ajunge să te îmbogăţeşti şi să trăieşti din blogging!

Din păcate, noi românii avem un public de potenţiali cititori mult mai mic faţă de un blogger american, care are la dispoziţie întreg poporul mondial.

Dacă ai intenţia să deschizi un blog care să vorbească de cărămizi, vase de flori sau porţelan, să ştii că e greu să devii blogger de succes şi să şi câştigi bani. 😉

Îţi arăt oricum câteva tehnici eficiente pentru a genera un venit odată ce ai o audienţă pe măsură:

  1. Creează şi vinde produse pe măsura cititorilor tăi: de exemplu, în cazul meu pot să vând un manual de social media marketing.
  2. Utilizează sisteme de afiliere: sfătuieşte cititorii tăi să achiziţioneze produse de calitate şi câştigă un procent din urma vânzării acestora.
  3. Oferă spaţii publicitare pe blogul tău: poţi oferi celor interesaţi spaţii publicitare pe blogul tău pentru publicitate plătită.
  4. Câştigă bani prin Google Adsense: poţi câştigă cu cel mai faimos sistem de advertising.

Cum să devii blogger de succes. Acum e rândul tău!

Ca în orice lucru, pentru a deveni blogger de succes, cel mai important lucru e experienţa. Începe să faci practică chiar acum, creează un blog cu wordpress şi publică articol după articol urmând regulile pe care ţi le-am enumerat mai sus. Vei descoperi că să devii blogger e cel mai simplu lucru din lume!

Eu mă opresc aici, dar dialogul cu mine începe în comentarii!

Dacă ai vreo întrebare pentru mine, dacă vrei să împărtăşeşti cu mine şi ceilalţi experienţa ta personală sau dacă ai un blog pe care vrei să îl împărtăşeşti cu toată lumea, fă-o mai jos, în comentarii.

Te salută amicul tău online,
Alin Macsim Business Marketing Specialist

Alin Macsim

Sunt un wordpress entusiast, un blogger căruia îi place să scrie despre creşterea personală şi în afaceri şi un mare iubitor de marketing în general. Mă găseşti pe Facebook, Twitter şi Google+. Promit să îţi accept prietenia.

Lasă un răspuns